reklama

Tři pokusy na mobilním trhu, které absolutně nevyšly

Tři pokusy na mobilním trhu, které absolutně nevyšly
2017-10-21T09:37:17+02:00
• 21. 10. 2017
1

Každý rok se dočkáme nových smartphonů od nejrůznějších společností. Mnohdy se při samotných událostech v rámci představování chlubí, kolik prodaly mobilů, jak jsou úspěšní a jak jsou zákazníci spokojení. Avšak v historii několika firem najdeme produkty, na které by se mělo zapomenout, aspoň z pohledu manažerů daných firem.

Dnes se podíváme na tři projekty, které se nesetkaly s úspěchem. Samozřejmě by se našlo více mobilů, které u zákazníků propadly, ale v našem redakční výběru jsme zohlednili minulost společností. V podstatě jsme vybrali pokusy o velký vstup na mobilní trh.

Amazon Fire Phone

Společnost Amazon je známá především díky svému internetovému obchodu, přičemž se firma zapsala do historie mobilního trhu svými čtečkami elektronických knih Kindle. Postupem času jsme se dočkali i tabletů s Androidem, které se prodávají i dnes a nabízejí zejména multimediální obsah. Díky nízké ceně a široké nabídce se těší zájmu u zákazníků.

Aby Amazon rozšířil svou působnost, rozhodl se představit i svůj mobilní telefon, psal se rok 2014. Novinka se jmenovala Amazon Fire Phone a byla vybavena systémem Android, ale již nebyl obsažen Obchod Play. Dostupnost obsahu si firma zajišťovala skrze své řešení, jež je standardně dostupné na tabletech.

Specifikace nebyly na svou dobu nikterak špatné, ale největší chlouba se nacházela na přední straně, kde byly umístěny 4 kamery. Ty sloužily pro sledování obličeje, aby se upravoval obraz na mobilu podle toho, kam se díváte.

Fire Phone se udržel na trhu přibližně 398 dnů, ale prodeje nebyly nikterak uchvacující. Postupem času docházelo ke snižování ceny, ale ani to nepomohlo, aby se zvýšily prodeje. Nakonec Amazon stáhl mobil z prodeje a nikdy jsme se nedočkali pokračování.

Sice se nyní spekuluje o návratu Amazonu do sféry smartphonů, ale zatím není nic potvrzeno. Pakliže se tak stane, zvolí trochu odlišnou strategii.

HTC First

Další neúspěšný projekt jsme vybrali u společnosti HTC. Sice tento výrobce dodnes působí na trhu se smartphony, ale v jeho historii najdeme jeden významný pokus, který můžeme z dnešního pohledu hodnotit jako naprostý propadák.

Jednalo se o mobilní telefon HTC First, na kterém spolupracoval s Facebookem. Mělo se tehdy jednat o vstup této sociální sítě přímo mezi velké hráče výrobců mobilů. Smartphone nabízel upravený Android, respektive čistou podobu ale s aplikacemi od Facebooku, zejména můžeme zmínit launcher.

HTC First byl představen v roce 2013 na akci, kterou pořádal samotný Facebook. Na ní jsme se dozvěděli o Facebook Home (launcher pro mobily – již neexistuje) a následně o mobilním telefonu.

Firmy Facebook a HTC měly a stále mají významné postavení na mobilním trhu a asi očekávaly, že když spojí své síly, zaujmou silné postavení mezi ostatními hráči. Bohužel se toto spojení silně nevyplatilo.

Mobil HTC First s aplikacemi od Facebooku se světu představil v roce 2013 a byl zpočátku dostupný jen u operátora AT&T. Plánovalo se, že se následně rozšíří dostupnost do dalších zemí, ale to se již nikdy nestalo. Po pouhém měsíci prodeje hlásil mobilní operátor, že se prodalo pouze 15 000 kusů této novinky.

HTC First – obrovský neúspěch na obzoru?

S takovou ránou nepočítala ani jedna firma a HTC First byl stažen z prodeje po pouhých 40 dnech. Druhého pokusu jsme se nikdy nedočkali a Facebook šel jinou cestou. Nyní se zaměřuje na aplikace, služby a virtuální realitu. HTC také slaví úspěchy ve virtuální realitě a dále produkuje mobilní telefony. Nedávno dokonce HTC podepsalo zajímavý obchod s Googlem a navíc stojí za výrobou Pixelu 2.

Na tomto pokusu jde vidět, že velikost a význam společností ještě nemusí znamenat automatický úspěch.

Microsoft Kin

Dostáváme se k poslednímu pokusu o úspěch na mobilním trhu. Psal se rok 2010 a Microsoft se pokusil o restart své mobilní divize. Do této chvíle stál za relativně úspěšným systémem Windows Mobile, ale vzhledem k sílící konkurenci potřeboval něco nového.

Microsoft tehdy představil své vlastní smartphony Kin, jenž cílily zejména na mladé lidi, kteří chtějí komunikovat mezi sebou a sdílet jakýkoliv obsah. Z dnešního pohledu se nejedná o nijak hardwarově zajímavá zařízení, ale za zmínku například stojí použití procesoru Tegra od Nvidie.

Microsoft plánoval uvedení celkem čtyř zařízení (Kin One, Kin ONEm, Kin Two, Kin TWOm), ale na trh se nedostala všechna. Jednoduše zákazníci nepřijali koncept této softwarové společnosti a některé mobily byly raději předčasně zrušeny, než se vůbec začaly prodávat.

Společnost očekávala, že se s tímto projektem pustí do konkurenčního boje s Googlem a Applem, ale nedokázala nabídnout takové možnosti. Navíc ani operační systém nenaplnil očekávání zákazníků, dokonce ani vývojářů a testerů, což dokazuje i nahrávka, která unikla na veřejnost. Video je dostupné na stránkách wired.com.

Microsoft Kin se ohřál na trhu 48 dnů a následně došlo ke stažení. Poté se Microsoft upřel na Windows Phone a následně Windows 10 Mobile. Bohužel ani tady neslaví úspěchy a v podstatě bylo potvrzeno, že i v tomto segmentu končí.

Největší neúspěch pokračuje

Pakliže bychom měli z těchto tří zvolit absolutní neúspěch, tak bychom vybrali právě Microsoft Kin. Nikterak společnosti neprospěl a možná předurčil budoucnost tohoto softwarového giganta v mobilním segmentu. Microsoft se nyní snaží zaměřit na aplikace, které nabízí pro systémy Android a iOS. I zde je otázka, jestli aspoň v tomto uspěje, nebo ho převálcují jiné firmy.

Víte o nějakém větším neúspěchu? Nebo jaký produkt byste zařadili do našeho výběru?

reklama
reklama
reklama
Samsung Galaxy Note10

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Ján Valkovič

21. 10. 2017, 13:07

Pri zlyhaní MS treba spomenúť „hold my beer“ Nokie. Našťastie snaha Nokie stať sa najväčším zlyhaním v mobilnom segmente nevyšla úplne, pokus o vzkriesenie značky sa zatiaľ zdá byť úspešný :-)

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim