reklama

iPhone Xs (Max) mají problém s nabíjením, chyba je v softwaru aktualizováno

iPhone Xs (Max) mají problém s nabíjením, chyba je v softwaru [aktualizováno]
2018-10-02T06:50:05+00:00
• 2. 10. 2018
Thumbnail9

Aktualizováno 2. 10.

Prozatím Apple nevydal jakékoliv oficiální prohlášení k současnému problému kolem nabíjení iPhonů. Nyní se ale ukazuje, že se jedná s největší pravděpodobností o softwarovou chybu, která je spojena s bezpečnostní funkcí.

Apple měl rozepři s FBI ohledně odemykání iPhonů podezřelých lidí, kteří spáchali nějaký zločin. Apple odmítl vytvoření zadních vrátek do smartphonů, na což FBI reagovalo svým vlastním způsobem. V podstatě se do iPhonů dostávali skrze speciální zařízení, které vytvářelo „brutal force“ útok skrze lightning konektor. Apple z tohoto důvodu zavedl funkci, která odpojí veškerou komunikaci s konektorem po 60 minutách nepoužívání iPhonu (a nesmí se s ním pohybovat).

Jon Prosser z Youtube kanálu front page tech upozorňuje, že právě v této funkci je chyba a speciální mód se aktivuje dřív, než by měl. Právě proto iPhony nerozpoznají nabíjecí kabel. Dle dostupných informací je problém již vyřešen v rámci iOS 12.1 beta. V dohledné době by se tak měla opravená verze dostat mezi širokou uživatelskou základnu.

Původní článek 29. 9.

V některých zemích se již nějakou dobu prodávají nové iPhony Xs a Xs Max, v naší zemi jsou dostupné od dnešního dne. Již jsme vás informovali o problému s příjmem mobilního signálu, což se dotýká i WiFi. Apple pravděpodobně tuto komplikaci opraví pomocí softwarové aktualizace, ale nyní je zde asi nový problém a daleko otravnější, možná i horší.

Nové iPhony jsou možná důležitější než kdykoliv před tím

iPhone Xs a Xs Max a nabíjení

Na oficiálních stránkách Applu v sekci komunity se vytvořilo vlákno, kde si uživatelé stěžují na zvláštní chování nových iPhonů při nabíjení, teda spíše při pokusu o nabíjení. Standardní chování snad každého smartphonu při vložení nabíjecího kabelu je, že se na chvíli rozsvítí displej a informuje majitele, že dochází k nabíjení. To se děje i u starších modelů od Applu. Například iPhone X rozsvítí displej, ukáže aktuální stav baterie a že právě dochází k nabíjení.

Avšak u nových iPhonů Xs a Xs Max dochází k něčemu divnému. Pakliže je displej rozsvícený a zastrčíte lightning kabel od nabíječky, dojde k dodávce energie. Pokud jsou ale mobily delší dobu nepoužívány a zastrčíte kabel, mnohdy se nestane nic. Nerozsvítí se displej a vůbec se zařízení nenabíjí. Musíte mobil probudit třeba poklepáním na displej, pak se začne nabíjet.

Problém jde dokonce tak daleko, že po vložení lightning kabelu do nepoužívaného iPhonu Xs a Xs Max se systém „zasekne“. Nereaguje na zmáčknutí jakéhokoliv tlačítka. Problém se pokusil ověřit i Lewis Hilsenteger, který je známý jako technologický youtuber kanálu Unbox Therapy.

Lewis má k dispozici větší množství nových iPhonů a v podstatě se problém s nabíjením vyskytl u většiny z nich, některé modely reagovaly správně na zastrčení originálního lightning kabelu s originální nabíječkou. Celé video, kde problém popisuje, můžete zhlédnout níže.

Apple se k situaci ještě nevyjádřil. Není známo, jestli se jedná o softwarovou chybu, nebo je problém v hardwaru. Jakmile se dozvíme více informací, třeba oficiální vyjádření Applu, budeme vás informovat.

Zdroj: discussions.apple.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

imhored2233

30. 9. 2018, 22:06
Android aplikace

Je to sw chyba v iOS12. Můj iPad (2017) mi to po update sem tam udělá taky.

Ján Valkovič

30. 9. 2018, 18:56
Android aplikace

Vyzerá to na bug v iOS, ak je to hardvér, tak asi iba v niekoľkých prípadoch
https://youtu.be/hx3jQbw0lDw

Jaroslav Hronek

30. 9. 2018, 10:31

Jsem zvědavý, jak dlouho to budou za tuto cenu ti všichni tupci kupovat. Už dávno to není Top produkt a cena příšerná

Josef PIPEK

29. 9. 2018, 23:01

Hahaha. To by se u telefonu za bezmála 45.000,- Kč asi stát nemělo. Super šlupka

Dave Wojnar

29. 9. 2018, 22:39
Android aplikace

Háhá.. by Simpsons

Dušan Bartek

29. 9. 2018, 21:31

Mám obdobný problém ale s iPhone X… a niesom si istý či to je vhodne na reklamáciu alebo nie 🤔

Přemysl Vaculík

29. 9. 2018, 21:34

Asi bych počkal na vyjádření Applu, pak reklamace.

Nestačím se smát a to už od představení těch rádoby nejlepších telefonů od nejlepšího výrobce…

Ján Valkovič

30. 9. 2018, 19:04
Android aplikace

Lebo Apple, tak sa píše o všetkom, hlavne o problémoch. Lebo takéto články pritiahnu veľa ľudí a veľa ľudí = veľa reklamy -> veľa peňazí z reklamy.
Myslím hlavne na „problémy“ ako Beatygate, ak by sa to netýkalo Apple, tak o to nikto ani nezakopne.

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit