Jak se dařilo výrobcům ve třetím čtvrtletí roku 2018

Jak se dařilo výrobcům ve třetím čtvrtletí roku 2018
2018-11-26T12:22:59+02:00
• 26. 11. 2018
1

Na začátku tohoto měsíce jsme vás informovali o tom, že analytická společnost Counterpoint Research zveřejnila svou podrobnou zprávu týkající se prodejů mobilních telefonů za třetí čtvrtletí roku 2018. Nyní jsme se ale dočkali další zprávy a i tentokrát od již zmíněné analytické společnosti. 

Prodeje byly nižší než loňský rok

V období červenec až září se největšího úspěchu dočkal jihokorejský výrobce Samsung, neboť jeho tržní podíl činil 19 %. Na druhém místě, a poměrně těsně, se umístila konkurenční společnost Huawei, která zaujala 14 % podíl. No a na třetím místě se umístil Apple, který dosáhl na 12 %. Na dalších místech se umístilo čínské Xiaomi s 9 %, Oppo s 9 %, vivo s 8% a Lenovo s 3 %.

V tomto období společnost HDM Global tolik mobilních telefonů neprodala, zato si ale polepšila o 73 % (v porovnání se stejným období loňského roku). Pojďme se ale podívat na zajímavější data. Celkově se za tyto tři měsíce prodalo o 5 % méně telefonů než v loňském roce – dohromady 380 mil. kusů. 

Prodeje na jednotlivých trzích

Zpráva dokonce obsahuje i podrobnější srovnání s jednotlivými trhy. Tak například společnost Oppo ovládla asijský trh, neboť zde zaujala 16 % podíl. Ihned za ním se umístilo Huawei s 15 % a Xiaomi s 14 %. Naopak se nedařilo Samsungu, který dosáhl jen na 10 % podíl. 

Rozhodně nikoho nepřekvapí, když prohlásíme, že právě společnost s logem nakousnutého jablka jednoznačně dominovala severoamerickému trhu – zde dosáhla na 39 % podíl. Na druhém místě se v tomto případě umístil jihokorejský Samsung, který utržil 26 % část trhu. 

Naopak Samsung dominuje Evropě s 31 % podílem na trhu. I zde se čínské Huawei umístilo na druhém místě s 22 % a Apple s 19 % podílem. Suma sumárum se pro některé výrobce jednalo o skvělé čtvrtletí. Například Samsung zaznamenal rekordní zisky, zatímco Xiaomi pomalu a jistě dobývá Indii. Applu se i přes menší podíl dařilo, a to díky nastavené prodejní ceně, která mu pomohla dojít k vyšším ziskům. 

Zdroj: gsmarena.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Passionate Senior Editor at Dotekomanie.cz, where tech meets storytelling. Seasoned Sales Director, weaving technology into every success story, and relishing every moment of it!

Komentáře

alois navratil

26. 11. 2018, 15:44

tvl co to je za clanek? top 7 vyrobcu? wtf? kde jsou ostatni vyrobci? nebo u nich je to zanedbatelný? nebo se pruzkum zameril pouze na tyhle znacky? pak teda zmente nadpis ne?

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat