reklama

Jak se dařilo výrobcům ve třetím čtvrtletí roku 2018

Jak se dařilo výrobcům ve třetím čtvrtletí roku 2018
2018-11-26T12:22:59+00:00
• 26. 11. 2018
Thumbnail1

Na začátku tohoto měsíce jsme vás informovali o tom, že analytická společnost Counterpoint Research zveřejnila svou podrobnou zprávu týkající se prodejů mobilních telefonů za třetí čtvrtletí roku 2018. Nyní jsme se ale dočkali další zprávy a i tentokrát od již zmíněné analytické společnosti. 

Prodeje byly nižší než loňský rok

V období červenec až září se největšího úspěchu dočkal jihokorejský výrobce Samsung, neboť jeho tržní podíl činil 19 %. Na druhém místě, a poměrně těsně, se umístila konkurenční společnost Huawei, která zaujala 14 % podíl. No a na třetím místě se umístil Apple, který dosáhl na 12 %. Na dalších místech se umístilo čínské Xiaomi s 9 %, Oppo s 9 %, vivo s 8% a Lenovo s 3 %.

V tomto období společnost HDM Global tolik mobilních telefonů neprodala, zato si ale polepšila o 73 % (v porovnání se stejným období loňského roku). Pojďme se ale podívat na zajímavější data. Celkově se za tyto tři měsíce prodalo o 5 % méně telefonů než v loňském roce – dohromady 380 mil. kusů. 

Prodeje na jednotlivých trzích

Zpráva dokonce obsahuje i podrobnější srovnání s jednotlivými trhy. Tak například společnost Oppo ovládla asijský trh, neboť zde zaujala 16 % podíl. Ihned za ním se umístilo Huawei s 15 % a Xiaomi s 14 %. Naopak se nedařilo Samsungu, který dosáhl jen na 10 % podíl. 

Rozhodně nikoho nepřekvapí, když prohlásíme, že právě společnost s logem nakousnutého jablka jednoznačně dominovala severoamerickému trhu – zde dosáhla na 39 % podíl. Na druhém místě se v tomto případě umístil jihokorejský Samsung, který utržil 26 % část trhu. 

Naopak Samsung dominuje Evropě s 31 % podílem na trhu. I zde se čínské Huawei umístilo na druhém místě s 22 % a Apple s 19 % podílem. Suma sumárum se pro některé výrobce jednalo o skvělé čtvrtletí. Například Samsung zaznamenal rekordní zisky, zatímco Xiaomi pomalu a jistě dobývá Indii. Applu se i přes menší podíl dařilo, a to díky nastavené prodejní ceně, která mu pomohla dojít k vyšším ziskům. 

Zdroj: gsmarena.com

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Senior Editor Dotekomanie.cz | bývalý student IT | velký milovník a zároveň kritik Applu | milovník dýmek

Komentáře

alois navratil

26. 11. 2018, 15:44
Android aplikace

tvl co to je za clanek? top 7 vyrobcu? wtf? kde jsou ostatni vyrobci? nebo u nich je to zanedbatelný? nebo se pruzkum zameril pouze na tyhle znacky? pak teda zmente nadpis ne?

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit