Zdroj: petapixel (se souhlasem)
Evropská komise se opět činí. Stačí zmínit například nedávné rozhodnutí kolem systému iPadOS, který bude muset splňovat stejná pravidla jako iOS. Nyní začíná formální řízení proti sociálním sítím Facebook a Instagram. V tomto případě jde o případné porušení aktu o digitálních službách.
Nejen reklamy
Evropská komise konkrétně zmiňuje čtyři pilíře tohoto řízení, přičemž jeden z nich se zabývá depraktikováním nástroje CrowdTangle, který slouží zatím novinářům a výzkumníkům pro sledování dat v reálném čase. Slouží pro monitorování platformy, ale v tomto roce dojde k jeho ukončení, což se nelíbí EU.
Evropská komise se také zaměří na politiku sociálních sítí a odstraňování politického obsahu, respektive jeho zamezování v doporučeném obsahu. Zde hlavně půjde o to, jestli takové kroky společnosti Meta jsou v souladu s legislativou a jestli nedochází k omezování transparentnosti.
Současně dojde na prošetření oblasti týkající se klamavé reklamy a šíření dezinformací. Zde má ale například Facebook poměrně zásadní problém. Pokud používáte tuto síť, tak asi neuplyne týden, kdy na vás nevyskočí reklama na nějaké finanční produkty doplněná o deepfake. V poslední době se například šíří videa s politiky, která jsou uměle vygenerována, přičemž nabádají k investicím do pochybných produktů. To samé se týká i dezinformačních kampaních.
S reklamou a klamavým obsahem také souvisí samotný nástroj pro nahlašování. Zde si Evropská komise chce posvítit na samotný mechanismus nahlašování a podle prvotního zjištění není uživatelsky přívětivý ani dostupný. Navíc o jeho funkcionalitě jsou pochybnosti, a to i z naší strany. Nejednou jsme nahlásili jasné video s deepfake, ale společnost nám odpověděla, že nenašla jakékoliv porušení pravidel a že je vše v pořádku.
Evropská komise asi tímto vyvolá patřičný nátlak na Metu, aby začala s takovým obsahem něco dělat. Zatím to vypadá, že jsou důležitější peníze za propagaci takového obsahu.
Zdroje: theverge.com, ec.europa.eu
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Bluetooth AirTag tracker kompatibilní se službou Najít můžete nyní mít za hubičku [komerční článek]
Aplikace Google Telefon testuje audio emoji
Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.









Komentáře