Zdroj: Engadget (se souhlasem)
Domů » Články »
Evropská unie a její nařízení a předpisy vycházející především z GDPR dělají vrásky mnoha technologickým gigantům, mezi které patří především Google, Apple a Facebook respektive společnost Meta.
EU připravuje další opatření na zlepšení soukromí na Facebooku
Nově, podle rozhodnutí regionálního soudního dvora, bude muset Meta získat souhlas pro zobrazování určitého typu personalizované reklamy na její sociální síti Facebook. Společnost Meta již nyní čelí rozsudku, který nařizuje zaplacení pokuty 390 milionů eur za to, že vyžaduje po uživatelích přijímat personalizovanou reklamu proto, aby mohli používat sociální sítě Facebook, Instagram a komunikační platformu WhatsApp. Řídící orgány EU vyžadují, aby uživatelé měli svobodné právo na to vyjádřit svůj souhlas, či nesouhlas s doručováním reklamy a aby se nejednalo o podmínku pro používání služeb společnosti.

Zdroj: Hollywood Reporter (se soulasem)
Rozhodnutí není zcela jasně definováno a také není jasné, jak by mělo být toto nařízení aplikováno v praxi. Bude zřejmě nutné ještě návrh dopracovat, což jistě zabere nějaký čas. Je ale dobře, že je dohlíženo nad soukromím uživatelů, nicméně se samozřejmě jedná o zásah do příjmů společnosti z reklamy, což může mít na druhou stranu negativní dopad na samotné uživatele v tomu, jak se Meta rozhodne tyto příjmy získat zpět jinde.
Zdroj: engadget.com
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Domů » Články »
Komentáře