Google představuje „multihledání“

Google představuje „multihledání“
2022-04-09T08:00:35+02:00
• 9. 4. 2022

Fotka od Firmbee.com Z Unsplash

1

Google poměrně pravidelně upravuje své vyhledávací algoritmy a také rozšiřuje možnosti aplikací. Asi největší posun lze sledovat u služby Google Lens, která se soustřeďuje na vizuální vyhledávání, přičemž dokáže analyzovat věci na samotných snímcích. Google nyní integruje další funkci, která nabídne přesnější výsledky.

Google Mapy dostávají novinky nejen u navigace

Obrázek jako základ

Již nyní lze hledat obsah na základě obrázků, které můžete pořídit foťákem, případně lze použít jakoukoliv předlohu. Google Lens sice slouží jen na jednodušší zadání, ale Google se spíše soustřeďuje na hledání produktů pro zakoupení. Nově se nabízí rozšířená funkce, kde stačí hledat přes Lens a dodat ještě další klíčové slovo.

Jak můžete vidět na animovaném obrázku níže, základem pro hledání je obrázek. Následně stačí kliknout na plus a zadat ještě doplňující informaci. Zde jde konkrétně vidět, že u hledání produktů jde zadat ještě barva. Výsledky se tedy pokusí najít takový obsah, který odpovídá kombinovaným dotazům.

ezgif 1 6e7c0179bb 153x320x

Zdroj: Google

Google novinku představuje jako multihledání. Bohužel je dostupná jen pro USA v rámci beta programu. Zřejmě se jí dočkáme až později, ale nebylo upřesněno, kdy bude rozšířena do dalších jazyků, případně zemí.

Zdroje: blog.google, techcrunch.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Šéfredaktor, tvůrce dotekomanie.cz, androiďák, podcaster v PZL. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Amalie Cameronova

10. 4. 2022, 7:40

Ano. Google není dobročinnou neziskovou organizací a tak jeho sofistikované vyhledávací algoritmy čím dál více připomínají spíše katalog obchodního domu, než obecný vyhledávač. Vzhledem k neúprosnému trendu (všimněte si, že vyhledávaný nekomerční obsah se posouvá stále na vzdálenější pozice bez ohledu na relevanci) je možné, že v brzké době budeme hledat věci, které se nedají koupit, úplně někde jinde.

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat