reklama

Ceny a vývoj prodeje elektroniky před a po lockdownu sponzorovaný článek

Ceny a vývoj prodeje elektroniky před a po lockdownu [sponzorovaný článek]
2021-12-23T11:00:09+01:00
• 23. 12. 2021

Během koronavirové uzávěrky v roce 2020 byla elektronika jedním z nejžádanějšího zboží, které se nakupovalo především online. Ale jaká je situace dnes? Na to se podíváme v tomto článku.

Pandemie hýbe cenami

Celosvětový lockdown měl za následek mimo jiné zvýšení cen elektrospotřebičů. Mezi důvody ke zvyšování patří nedostatek některých součástek, jako jsou čipy, displeje, grafické karty, SSD disky a další zboží.  Ale jedná se také o větší náklady na kontejnerovou dopravu, která k nám putuje z Asie. U některých dopravců se ceny námořní dopravy zvedly o 10 %. Jako důsledek zboží zdražuje nebo je jej nedostatek.

Ovšem náklady se zvyšují na dopravu obecně, nejen na tu lodní, a zatímco inflace českým domácnostem klepe na dveře, experti na slevové kódy Czech republic z portálu PromoCodius zákazníkům radí, aby nákupy neodkládali a využili aktuální ceny. Podle České Národní Banky se inflace dostane v roce 2022 na 6,1 %. Stoupání cen elektrotechniky, ale i dalšího zboží, bude tedy nevyhnutelné.

Ministerstvo financí dále uvádí, že letošní deficit za rok 2021 se kvůli expanzivní fiskální politiky dostal na výši 7,2% HDP a stát je nyní zadlužen na 43,3% HDP. Ministerstvo předpokládá, že příští rok by se měl celkový deficit financí snížit, zatímco zadlužení pravděpodobně ještě mírně vzroste.

Jako odpověď na inflaci banky masivně zvyšují úroky na spořicích účtech. Například mBank.cz slevový kód Czech republic nabízí úrok 0,4 % do zůstatku 100 tisíc korun. Společnost Partners vysvětluje, že spořicí účty jsou stále velmi oblíbené u klientů, kteří chtějí mít s nějakým úrokem schovanou hotovost v bance na nenadálé výdaje. Zatímco na začátku roku 2021 se o úrocích vůbec nemluvilo, dnes se banky předhánějí, která zákazníkům nabídne výhodnější podmínky.

Kromě našetřených peněz ze zvýšených úroků mohou zákazníci využít k nákupu elektroniky slevové kódy a promo kódy dostupné zdarma na slevových portálech. Chytrým nakupováním ve slevách se tak zákazník může i v roce 2022 dostat na původní cenu z roku 2021. Slevové portály nabízejí výhodné ceny na nejrůznější zboží, od elektrotechniky, přes nábytek, oblečení či kosmetiku. Zákazníci mohou například využít rozvolněné protiepidemické opatření a využít aktuální slevové kódy a slevy Czech republic od Kiwi.com na levné lety a jízdenky.

Co Češi rádi nakupují

Podle průzkumu trhu Elektro 2021 od společnosti Incomind Češi za poslední dva roky koupili 6 a více výrobků z řady elektro a elektroniky. Mezi nejoblíbenější zboží patří chytré telefony, které si během období 2019-2020 pořídilo 56 % obyvatel. Déle mezi oblíbené zboží patří rychlovarné konvice, sluchátka, televize a vysavače.

 Každopádně během pandemie se lidé snažili své domovy co nejvíce zvelebit a mezi vyhledávané zboží se dostaly také herní konzole, webkamery, domácí kina či čtečky. Webkamery byly stále populární i v roce 2021. Společnost Alza uvádí, že za tento rok vzrostl prodej webkamer o 4,5 násobek v porovnání s loňským rokem. Smart nositelná elektronika si na druhou stranu polepšila kvůli dlouhodobě uzavřeným fitness center, bazénů a sportovišť.

Mezi nejoblíbenější značky spotřební elektroniky patří Samsung, který následují značky Xiaomi, ETA, Beko, Canon a HP, zatímco mezi nejoblíbenější e-obchody patří Datart a Alza.cz. V zákaznickém hodnocení se mezi obchodníky u osmi kritérií jako nejlepší umístil Datart, které následuje CZC.cz a T.S.Bohemia.

Vánočním nákupům podle analýz serveru Heureka.cz letos vedou chytré hodinky, sluchátka a další rozmanité smart vybavení do domácnosti, jako jsou například robotické vysavače. Co se týče většího zboží, tomu vedou elektrokoloběžky, elektrokola a paddleboardy.

Internetový obchod Patro.cz je jeden z eshopů, který zaznamenal zvýšený prodej robotických vysavačů a elektrokoloběžek. Zástupci firmy se domnívají, že za vysoký zájem o robotické vysavače může únava z dlouhého lockdownu a práce z domova. Lidé si tak chtějí odpočinout a využít smysluplně svůj volný čas. Elektrokoloběžky se těší velkému boomu po loňském zájmu o kola a elektrokola, zatímco obchody se potýkají s nedostatkem tradičních kol.

S rozvolněním protiepidemických opatření se ale prodejny přece jen pomalu vracejí do normálu. Některé prodejny již zaznamenaly, že zákazníci opět nakupují podle  klasických rodinných potřeb nebo aktuálního počasí.

reklama
reklama

Obchodní sdělení za jehož obsah odpovídá objednavatel.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim