Zdroj: Dotekomanie.cz
Domů » Články »
Facebook přichází se zajímavou novinkou, kterou aktuálně testuje. Nově by měl uživatele vyzvat k potvrzení, že si přečetli článek před jeho sdílením. Zřejmě se nechal inspirovat od konkurenční platformy Twitter.
Twitter vás vyzve k přečtení před přesdílením
Facebook: Před sdílením budeme upozorněni na doporučení si článek nejprve přečíst
Rozhodně se jedná o funkci, která v rámci novinek patří k těm užitečným. V současné době mnoho lidí bezmyšlenkovitě sdílí vše, co se jim dostane do ruky. Mnohdy si ani nepřečtou obsah, stačí jen poutavý titulek. Bohužel se ale tímto způsobem často šíří zavádějící a fakty nepodložený obsah. Díky síle sociálních sítí má tak zdánlivě neškodný příspěvek nedozírné následky.
Pokud se na Facebooku pokusíme sdílet článek, který jsme si neotevřeli, budeme upozornění, že bychom tak měli udělat. Říkáte si, jak může Facebook vědět, zdali jsme článek četli, nebo ne? Předpokladem je, že budeme sdílet článek, který již sdílel někdo jiný, a my se jen rozhodneme příspěvek přesdílet.
Samozřejmě si můžeme říct, zdali taková funkce přinutí uživatele články číst. Twitter, který tento způsob ověřování zavedl, zjistil, že po zavedení upozornění si článek před sdílením otevřelo až o 40 % více lidí. Podle výsledku průzkumu velká část uživatelů nakonec článek ani nesdílela. Facebook si proto od svého kroku slibuje podobné, ne-li lepší výsledky. Sociální sítě se v současné době stávají velikým zdroje šíření dezinformačního obsahu a takový krok by tento efekt mohl výrazně zmírnit.
Zdroj: thenextweb.com
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Domů » Články »
Komentáře