Spotify má téměř 300 mil. aktivních uživatelů, přitom zaznamenalo ztrátu

Spotify má téměř 300 mil. aktivních uživatelů, přitom zaznamenalo ztrátu
2020-08-04T21:50:03+02:00
• 5. 8. 2020

Zdroj: Dotekomanie.cz

Švédská společnost Spotify zveřejnila své finanční výsledky a potvrdila svou absolutní tržní dominanci. Aktivních měsíčních uživatelů má už téměř 300 mil. a přes 138 mil. platících odběratelů. 

Spotify začíná podporovat video podcasty

Spotify ve druhém čtvrtletí 2020

Jak bylo uvedeno v tiskové zprávě Spotify, výsledky ukazují, že společnost se nyní může chlubit 299 mil. aktivních uživatelů měsíčně. To je o 29 % více než v loňském roce. V současnosti má také služba 138 mil. platících odběratelů, což je o 27 % více než minulý rok. V reakci na probíhající pandemii Spotify prohlašuje, že poslechová aktivita se nyní vrátila na úroveň před COVID-19 na všech trzích, kromě Latinské Ameriky, kde se poslech pohybuje kolem 6 %. 

Spotify

Zdroj: Android Central

„Naše podnikání se ve druhém čtvrtletí podařilo a nadále funguje na vysoké úrovni, a to i přes přetrvávající zdravotnickou krizi COVID-19. Bez dopadu sociálních poplatků souvisejících se zvýšením ceny akcií během druhého čtvrtletí by všechny naše klíčové metriky skončily podle našich očekávání nebo před nimi. Naše pozice tak zůstává stejná a jsme povzbuzeni pokračovat.“

Navzdory rostoucím číslům klesly reklamy o 21 %. Nikoho nepřekvapí, že důvodem je COVID-19. Spotify podle CNBC zaznamenalo ztrátu kolem 356 mil. EUR, což je ještě horší číslo, než původně analytici předpovídali. Tato ztráta byla způsobena hlavně sociálními náklady a daněmi placených ve Švédsku. Spotify je povinno zaplatit švédské vládě 31,42 % za jakýkoli zisk, který zaměstnanec získá při uplatnění akciových opcí nebo udělení omezeného akciového počtu. I přes některé okolnosti je jasné, že se službě daří. Uvidíme, jak na tržní situaci zareaguje konkurence a zda se dočkáme ještě vyrovnanějšího boje o post jedničky. 

Zdroj: androidcentral.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Passionate Senior Editor at Dotekomanie.cz, where tech meets storytelling. Seasoned Sales Director, weaving technology into every success story, and relishing every moment of it!

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat