reklama

V květnu proběhne první startupová konference na světě ve 3D virtuální realitě

V květnu proběhne první startupová konference na světě ve 3D virtuální realitě2020-05-12T20:15:37+02:00
• 12. 5. 2020

Zdroj: WeAre Summit

Česko-slovenský tým začal ještě před vyhlášením nouzového stavu pracovat na akci, která má za cíl co nejvíce přiblížit virtuální konference těm klasickým. 26. a 27. května se tak uskuteční WeAre Summit, který na rozdíl od živých streamingů sází na aktivní zapojení publika a networking přenesený do virtuální reality. Faktor inovativnosti pořadatelé doplňují lákadlem, na kterém stojí drtivá většina online i offline eventů – renomovanými spíkry. Na WeAre Summitu vystoupí například Guy Kawasaki, chief evangelist ve společnosti Canva a autor podcastu Remarkable People, Katherine Maher, CEO Wikimedia Foundation, nebo Marc Randolph, co-founder a první CEO Netflixu.

„Když začalo být jasné, že s offline konferencemi si budeme muset dát na několik měsíců pohov, vzniklo určité vakuum. Lidé jsou často zavření doma, to ale neznamená, že nepotřebují navazovat kontakty. A ti ze startupového prostředí obzvlášť. Přestože mají stále chuť posouvat svůj byznys dopředu, offline je vypnutý a online streamované konference networking nedokážou doručit. Proto jsme začali přemýšlet o nových cestách uspořádání startupové konference pro řádově tisícovky lidí,“ říká ke zrodu myšlenky spoluzakladatel WeAre Summitu Jan Kříž.

Světové prvenství ve 3D virtuální realitě

Pořadatelé hovoří o WeAre Summitu jako o experimentu. Tým je složený z lidí, kteří mají letité zkušenosti s pořádáním offline konferencí; s virtuální realitou se v tomto vypořádává poprvé. To s sebou přináší příležitost stát se první konferencí na světě, která se ve 3D virtuální realitě uskuteční a umožní návštěvníkům volný pohyb a konverzaci s ostatními. To vše navíc bez použití speciálního zařízení pro virtuální realitu.

Klíčovým článkem WeAre Summitu je technologický partner, kterým se stala nezisková organizace Mozilla. Konference se uskuteční na její platformě Hubs, díky čemuž se vystupující hosté i účastníci budou moci připojit přímo ve svých internetových prohlížečích.

„Bylo by od nás naivní počítat s tím, že každý má doma brýle a ovladače pro virtuální realitu. Od začátku technickou stránku summitu připravujeme tak, aby se lidé mohli připojit a odnést si plnohodnotný zážitek se zařízením, které mají doma,“ říká Jan Kříž a doplňuje: „Náš tým má za sebou roky pořádání akcí, prakticky přes noc jsme se ale museli stát „experty“ na virtuální realitu. Přesto věřím, že i díky spolupráci s Mozillou proběhne všechno hladce. Půjde-li všechno tak, jak očekáváme, lidem bohatě postačí výkon na úrovni běžně dostupných notebooků a připojení k internetu.

Vystoupí Guy Kawasaki, CEO Wikimedia i spoluzakladatel Netflixu

Ještě než WeAre Summit dostal finální podobu co do programu a technického řešení, potvrdil svou účast v rolik keynote spíkra Guy Kawasaki, který momentálně působí na pozici chief evangelist ve společnosti Canva a je autorem podcastu Remarkable People.

„Když oslovujete osobnost kalibru Guye Kawasakiho, aby vystoupil na prvním ročníku experimentální akce ve virtuální realitě, kladná odpověď opravdu není jistá. Fakt, že se nám s ním podařilo domluvit jako s vůbec prvním z oslovených, dost podstatně otočil vývoj příprav WeAre Summitu. V týmu zavládla jistota, že jdeme správným směrem, a před dalšími oslovenými osobnostmi i partnery dostala akce punc kredibility,” říká druhý ze spoluzakladatelů Tomáš Cironis.

K dalším vystupujícím se postupně zařadili Marc Randolph, co-founder a první CEO Netflixu, populární novinářka Esther Wojcicki a Frank Salzgeber, Head of Innovation v ESA (Evropská vesmírná agentura).

„Když mě pořadatelé WeAre Summitu požádali o účast v roli keynote speakera, viděl jsem to jako příležitost podílet se na boji proti covid-19. Během své prezentace bych se rád podělil o to, jak nám technologie používané ve vesmíru mohou pomoci vyřešit problémy, kterým čelíme na Zemi,“ předesílá Frank Salzgeber z Evropské vesmírné agentury.

Zdroj: WeAre Summit

Networking jako jeden z chybějících prvků streamovaných konferencí

Oproti technicky a organizačně jednoduššímu uspořádání konference přes platformy jako Zoom nebo YouTube otevřela virtuální realita organizátorům nové možnosti, jak simulovat reálné prostředí.

„Ze zkušenosti víme, že lidé chodí na startupové akce ze dvou hlavních důvodů. Poslechnout si vystupující a navazovat nové kontakty. Streamování přednášek se v posledních týdnech stalo běžnou praxí. Opravdovou výzvou pro nás proto bylo přenést do onlinu osobní setkávání. Věříme, že díky možnosti volného pohybu ve WeAre světě a vyhrazeným blokům pro networking v rámci programu, se nám to povede,“ uzavírá Jan Kříž.

Více o WeAre Summitu

První ročník WeAre Summitu se uskuteční 26. a 27. května 2020 na platformě Hubs od neziskové organizace Mozilla. Během obou dní se budou moci účastníci volně pohybovat virtuálním prostředím a navštěvovat program, jehož nosnými body jsou prezentace keynote speakerů a 1-on-1 networking v tematicky zaměřených místnostech. Více o akci naleznete na www.wearesummit.live.

Zdroj: WeAre Summit

reklama
reklama

Redaktor si nevyplnil profil

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim