reklama

OnePlus unikla data zákazníků

OnePlus unikla data zákazníků
2019-11-24T09:40:07+01:00
• 24. 11. 2019

Při nákupu na internetu si musíte dávat pozor, komu předáváte osobní informace. Zpravidla se člověk cítí bezpečněji na stránkách známějších firem, ale to ještě neznamená, že je vše zabezpečené na maximální úroveň. Příkladem je aktuální problém společnosti OnePlus, která již podruhé zaznamenala únik dat. Před rokem se nepodařilo uhlídat i platební informace.

OnePlus a únik dat

Vnitřní bezpečnostní tým společnosti OnePlus objevil neautorizovaný přístup k datům zákazníků třetí stranou. Ta získávala informace o klientech. Konkrétně došlo k úniku jmen, adres, telefonních čísel a e-mailů. Hesla a platební informace jsou v bezpečí.

Česko pod náporem „prozváněcích“ podvodníků

Společnost okamžitě opravila bezpečnostní chybu, přičemž má kompletní seznam dotčených klientů. Proto někteří zákazníci mohli dostat e-mail, kde je konstatováno, že k jejich datům měla přístup třetí strana. Jestliže jste nedostali e-mail, nepatříte mezi dotčené klienty. OnePlus neuvedlo, kolika klientů se problém dotkl, ani jakékoliv detaily ohledně neautorizovaného přístupu.

 

V tomto případě dotčený zákazník nemá v podstatě možnost cokoliv udělat, aby nedošlo k zneužití dat. V tuto chvíli mohou být data prodána dalším subjektům, které je mohou například zneužít pro marketingové účely. Může se tak zvýšit počet spamu. Je zde také možnost, že je nějaký subjekt zneužije k podvodu. Například se bude vydávat za zástupce společnosti OnePlus a může požadovat doplnění údajů atd.

OnePlus tedy varuje zákazníky, aby nereagovali na podvodné e-maily a všechny události prováděli na oficiálních stránkách webu OnePlus. Neměli by jen tak klikat na odkazy v e-mailech a podobně. Zde je jednoduše potřeba zvýšené ostražitosti.

Zdroje: droid-life.com, gsmarena.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim