Huawei a Samsung zažívají dobré prodejní období, stále to ale nestačí

Huawei a Samsung zažívají dobré prodejní období, stále to ale nestačí
2019-06-03T15:00:17+02:00
• 3. 6. 2019

Trh s nositelným příslušenstvím (chytré hodinky, náramky a podobně) každým rokem roste, a to poměrně rychle nahoru. Mohou za to hlavně nové a nové produkty, které představuje nejen Apple, ale také Samsung, Huawei a další společnosti. 

Analytická společnost IDC nedávno zveřejnila aktualizované statistiky týkající se podílu na trhu. Pojďme se tedy společně podívat na to, jak se jednotlivým technologickým gigantům dařilo. Osobně si myslím, že statistika je více než zajímavá. 

Huawei zaznamenalo dobrá čísla, ne však na dlouho

Nikoho zřejmě nepřekvapí, že znatelný nárůst zaznamenala čínská společnost Huawei, který zažívá i podařené prodeje se smartphony. Díky cenově dostupnému kousku Huawei Watch GT společnost zaznamenala nárůst o 213 % v oblasti nositelných zařízená. IDC mimo jiné doplnilo, že  za tímto nárůstem může také fakt, že Huawei začalo své hodinky více propojovat s telefony. 

A to je hlavní důvod, proč dokázala společnost prodat více než pět mil. kusů Watch GT v prvním čtvrtletí letošního roku. To samozřejmě vybízí otázku, jaká tedy vlastně bude budoucnost čínského Huawei. Díky černé listině v USA, která má na smartphony značky Huawei obrovský vliv, není jasné, co se stane dál. 

Králem trhu je Apple a Xiaomi

Na druhé straně je Samsung, který může být relativně v klidu. V celkovém měřítku totiž zaznamenal nárůst o 151 %. Jihokorejský gigant dokázal prodat více než 4,3 mil. kusů nositelných produktů, včetně Galaxy Watch a Galaxy Buds. Pokud jde o trh s hodinkami a náramky, zaznamenal Samsung nárůst o 92 %. Nutno podotknout, že díky tomu se dokázal Samsung dostat hned za Apple a Xiaomi. 

Mezitím králem nositelného trhu zůstává i nadále Apple a Xiaomi. Navzdory tomu, že Apple zaznamenal nárůst pouze 15 % v nositelných zařízeních (Apple Watch), celkově zaznamenal nárůst o 49,5 %, a to díky bezesporu úspěšnému produktu AirPods. Co se zbytku týká, Fitbit zaznamenal v prvním čtvrtletí 35,9% nárůst, neboť dodal 2,9 mil. kusů zařízení – to mimo jiné představuje podíl zhruba 5,9 % celkového trhu. Zbývající společnosti dohromady tvoří 36,3% nárůst. 

Zdroj: 9to5google.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Passionate Senior Editor at Dotekomanie.cz, where tech meets storytelling. Seasoned Sales Director, weaving technology into every success story, and relishing every moment of it!

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat