Facebook si hraje s designem, chystá se nasadit tmavý vzhled?

Facebook si hraje s designem, chystá se nasadit tmavý vzhled?
2019-03-08T14:51:33+02:00
• 8. 3. 2019

V dnešní době se snaží aplikace nasadit tmavý vzhled, ale celý proces je poměrně náročný. Důvodem je původní design, který je mnohdy založen na jedné dominantní barvě. Když se řekne například Youtube, zajisté si představíte odstín červené. Když se řekne Facebook, naopak vás napadne modrá barva. Právě to je problém při přechodu na tmavý vzhled. Vývojáři ve Facebooku to vyřešili u aplikace Messenger jednoduše. První nasadili nový vzhled založený výhradně na bílé barvě, která byla doplněna o modré komponenty v decentní míře. Následně bylo jednoduší udělat tmavý vzhled. Nyní se něco podobného zřejmě chystá u hlavní aplikace Facebook.

Facebook v bílém

Podařilo se zachytit nový design aplikace Facebook pro Android. Ten je výhradně založen na bílé barvě, přičemž barevné prvky jsou rozmístěny velmi sporadicky. Ikony jsou barevné a některé prvky nesou jen mírný nádech do modra. Zatím se jedná o testovací verzi, která se objevila jen u několika uživatelů. Když se podíváte na svou aktuální verzi aplikace, rozhodně spatříte značné rozdíly.

Sice to na první pohled vypadá jako zajímavá změna, ale nijak důležité. Když se ale podíváme na jiné aplikace, které se dočkaly možnosti změny vzhledu, tak se jednalo o podobný scénář. První se přešlo na velmi světlý vzhled a následně byl nasazen dark mode. Příkladem může být opět Youtube nebo Messenger.

Tmavý vzhled Messengeru oficiálně představen Facebookem

Jedná se čisté jen o naši spekulaci, dokud Facebook neupřesní plány, nebo než bude k vidění nějaký indície, že se dočkáme tmavého vzhledu. Pokud se tak stane, rozhodně to nebude v dohledné době. Tento typ přechodu u tak rozšířené a náročné aplikace může trvat měsíce. Odhadujeme, že bychom se teoretického tmavého vzhledu u Facebooku mohli dočkat v příštím roce.

Zdroj: xda-developers.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Šéfredaktor, tvůrce dotekomanie.cz, androiďák, podcaster v PZL. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat