reklama

V prvním kvartálu tohoto roku se mobilním aplikacím dařilo

V prvním kvartálu tohoto roku se mobilním aplikacím dařilo
2018-04-17T14:34:02+02:00
• 17. 4. 2018

V minulém týdnu jsme vás informovali o tom, jak se rozvíjí Google Play a App Store. V tomto týdnu pro vás máme opět statistiky aplikací.  Organizace App Annie vydala zprávu týkající se rozvoje mobilních aplikací na iOS a Android za první čtvrtletí letošního roku. A z výsledků vyplývá, že mobilní aplikace stále trhají rekordy.

Společně App Store a Google Play v prvním čtvrtletí roku 2018 zaznamenaly meziroční nárůst počtu stažení o více než 10 procent. Během prvních třech měsíců letošního roku tak bylo na obou platformách zaznamenáno celkem 27,5 miliardy stažení. A to je zatím historicky nejvyšší číslo.

Celkový počet stažení v miliardách, zdroj: Techcrunch.com

Do této statistiky jsou zahrnuty pouze čisté instalace. Zpráva App Annie tedy nereflektuje aktualizace aplikací či třeba pouhé reinstalace aplikací (např. po zakoupení nového telefonu). O to více jsou pak tato čísla zajímavá.

Co však vývojáře mobilních aplikací asi zajímá ještě více – uživatelé na obou platformách utráceli v tomto období také více peněz. Konečné číslo dosahuje 18,4 miliardy dolarů, což znamená oproti prvnímu kvartálu loňského roku nárůst tržeb o 22 procent.

Podíl App Store a Google Play na výdajích uživatelů, zdroj: Techcrunch.com

A výsledné číslo může být ještě vyšší. Statistika totiž zahrnuje pouze in-app nákupy nebo předplatné. Do celkových příjmů tak společnost App Annie nezahrnula příjmy z reklam nebo příjmy obchodů s aplikacemi třetích stran (např. Amazon App Store).

Největší vliv na tento meziroční nárůst v případě Google Play mají uživatelé z Indie, Indonésie a Brazílie. V případě iOS jsou pak za klíčové považováni uživatelé z USA, Ruska a Turecka. Google Play Store zaznamenal meziroční nárůst této oblasti o 25 procent, App Store oproti tomu pak „pouze“ nárůst o 20 procent.

Nejvíce se o to postaraly aplikace z kategorie Hudby a zábavy. To je způsobeno právě obrovským růstem počtu hudebních aplikací (např. Google Music, Apple Music, Spotify, aj.) a aplikací nabízejících video obsah (např. Netflix, HBO GO, aj.) Uživatelé iOS pak začali také hojně používat aplikace z kategorie Zdraví a Fitness.

Zpráva App Annie tak dokládá již známý fakt, že mobilní trh je stále velmi prosperující oblastí. A zatím rozhodně nic nenasvědčuje tomu, že bychom se měli dočkat výraznější změny.

Zdroj: techcrunch.com

reklama
reklama

Jiří Smrž

Fanoušek operačního systému Android, ale se zkušenostmi i s iOS a Windows Phone. Ve volném čase se rád věnuje sportům a sledování filmů nebo seriálů.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim