reklama

Google AMP Stories – novĂ˝ zpĹŻsob prezentovánĂ­ informacĂ­

Google AMP Stories – novĂ˝ zpĹŻsob prezentovánĂ­ informacĂ­
2018-02-13T14:19:01+01:00
• 13. 2. 2018

Mobilní služba a aplikace Snapchat přišla s nápadem, že by uživatelé mohli vytvářet své příběhy, což jsou v podstatě fotografie prezentované jen po určitou dobu, následně jsou smazány. Nápad jako takový se uchytil, což dokazuje i konkurence, která okopírovala tuto funkcionalitu. Příběhy (Stories) najdeme v Instagramu, Messengeru a dokonce v aplikaci Youtube. Nyní se podobná funkce objeví i v rámci Google vyhledávání.

AMP Stories

Google právě dnes představil novinku v rámci AMP, což jsou akcelerované mobilní stránky pro smartphony. Nabízí upravenou strukturu, šetří čas, data a takřka okamžitě jsou dostupné pro mobily. Doposud byly k dispozici jen články u webů s podporou AMP (i Dotekomanie nabízí tuto technologii), ale rozšíření v podobě AMP Stories přináší známou podobu příběhů i do kategorie zpravodajství.

Už nyní několik větších médií začalo vytvářet své vlastní příběhy, které se zobrazují ve vyhledávání na Googlu. Pokud se chcete na některé z nich podívat, můžete otevřít následující odkazy na svém smartphonu: CNN, Conde Nast, Hearst, Mashable, Meredith, Mic, Vox Media a The Washington Post.

Odkaz na animaci

V tuto chvíli se nejedná o hotovou technologii, je vlastně ve fázi developer preview. Dá se tedy očekávat, že se budou další možnosti a funkce upravovat nebo přidávat. Pakliže se chcete podívat na pozadí této novinky a třeba si zkusit vytvořit vlastní zpravodajský příběh, můžete si projít návod nebo dokumentaci.

Rozšíří se AMP Stories?

Je jasné, že se tato novinka neobjeví jen tak u většiny médií, které sledujete. Je zde zapotřebí jistého úsilí v oblasti vývoje. Navíc ne každá informace je vhodná pro tento způsob prezentování. S největší pravděpodobností si AMP Stories najdou cestu do lifestyle magazínů, bulváru, foto reportáží a podobně.

Google ve svĂ© podstatÄ› pĹ™inesl moĹľnost sledovánĂ­ „příbÄ›hĹŻ s pĹ™idanou informaÄŤnĂ­ hodnotou“ do mobilnĂ­ch telefonĹŻ skrze webovĂ© prohlĂ­ĹľeÄŤe. NavĂ­c nenĂ­ nutnost instalace jakĂ©koliv dodateÄŤnĂ© aplikace, která by se na nÄ›co takovĂ©ho specializovala. MusĂ­me si poÄŤkat, jak vlastnÄ› bude tato novinka adoptována mediálnĂ­mi domy a jestli bude Ăşspěšná u ÄŤtenářů.

Gmail získá podporu AMP, vzniknou interaktivní emaily

Zdroj: androidpolice.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

TmavĂ˝ reĹľim