reklama

Gmail získá podporu AMP, vzniknou interaktivní emaily

Gmail získá podporu AMP, vzniknou interaktivní emaily
2018-02-13T15:48:44+00:00
• 13. 2. 2018
2

Google představil technologii Accelerated Mobile Pages (AMP) v roce 2015. Jedná se o open-source projekt, jehož cílem je přinést lepší uživatelskou zkušenost v prohlížení webových stránek (nižší datová náročnost, rychlejší načtení, méně rušivých prvků atd.). Už nyní se můžete u některých webů (včetně našeho) setkat s AMP verzí článků, pokud je navštívíte například skrze vyhledávání Google na mobilním telefonu. V tuto chvíli nabízí AMP odkazy i jiné aplikace, třeba LinkedIn.

Google AMP Stories – nový způsob prezentování informací

Dnes jsme se dočkali dalšího posunu ve vývoji AMP. Tato technologie oficiálně zamíří do Gmailu. Tvůrci emailových zpráv tak budou moci nabídnout lepší uživatelskou zkušenost. Navíc bude možné vytvářet interaktivní emaily. Nejenže mohou obsahovat více informací v lepším grafickém podání, ale lze docílit i funkčních prvků.

V tuto chvíli se zapojily do tohoto projektu tři společnosti – Pinterest, Booking.com a Doodle. Už nyní se mohou zapojit do testování další subjekty, ale je potřeba požádat o přístup do Gmail Developer Preview of AMP for Email.

Ukázky AMP v Gmailu

Než složitě popisovat, jak by takové emaily mohly vypadat, Google zveřejnil animované obrázky, které vydají za tisíc slov.

Odkaz na animaci

Odkaz na animaci

Odkaz na animaci

AMP jako budoucnost pro emaily?

Ačkoliv ukázky vypadají zajímavě a rozhodně AMP přináší nové možnosti pro emaily, zejména pro společnosti nabízející služby a produkty, budoucnost není tak jistá. V tuto chvíli je celý projekt v developer preview fázi, takže ještě nějakou dobu bude trvat, než bude zcela připraven pro běžné nasazení.

Nutno brát v potaz, že AMP je jen pro Gmail a ostatní klienti nemusí tuto novinku nutně implementovat, byť se jedná o open-source. Bude zde záležet na několika faktorech:

  • které společnosti se zapojí do vytváření AMP obsahu pro emaily
  • jak se rozšíří AMP podpora u ostatních emailových klientů
  • jestli uživatelé přivítají interaktivní emaily

Ve vzduchu je spousta neznámých a není jisté, jestli se projekt setká s úspěchem. Na druhou stranu je dobré vidět, že i v této kategorii dochází k pokusům a k nějakému vývoji.

Zdroj: thenextweb.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Karel Čapka

13. 2. 2018, 16:13

týká se to i Inboxu?

Přemysl Vaculík

13. 2. 2018, 16:49

V tuto chvíli to bude dostupné pravděpodobně jen u webového Gmailu. K plnému nasazení ještě nedojde.

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit