Domů » Články »
Mobilní aplikace mají jen několik možností monetizace, přičemž se stále používají reklamy jako prostředek získávání příjmů. Některé nabízí za jednorázovou nebo měsíční úplatu jejich odstranění. Bohužel se i tak najdou nešvary, jako například vnucování reklam. Někdy se tvůrci snaží, aby uživatel na ně klikl omylem. Mezi takové typy například patří reklama na obrazovce uzamčení.
Nyní Google upravil podmínky pro vývojáře, v kterých stanovuje, že aplikace nesmí podsouvat reklamy na obrazovku uzamčení. Na svých stránkách jednoduše konstatuje:
Pokud výhradním účelem aplikace není obrazovka uzamčení, nesmí aplikace zahrnovat reklamy ani funkce, které zpeněžují uzamčený displej zařízení.
Z této podmínky je celkem jasné, že se zákaz netýká všech aplikací. Některé stále mohou podsouvat reklamy, pakliže přímo suplují obrazovku uzamčení.
Ač se nejedná o jednoznačný zákaz, tak se pravděpodobně setká s kladným ohlasem. Uživatelé se již nesetkají s takovými reklamami u běžných aplikací. Jak zmiňuje web AndroidPolice, s touto praktikou jsme se mohli setkat například u ES File Explorer. Pakliže by se tvůrci pokusili o něco podobného znovu, porušili by podmínky Obchodu Play. To by mělo za následek pozastavení vývojářského účtu, odstranění aplikace nebo případné zrušení.
Zdroj: androidpolice.com
Domů » Články »
Komentáře