Domů » Články » Ostatní »
Americký index spokojenosti zákazníků ( dále jen ACSI – The American Customer Satisfaction Index) za poslední čtvrtletí roku 2015 klesl o 0,5 procentního bodu na finální hodnotu 73,4. Ve výsledku se jedná o nejnižší skóre za posledních deset let. Především v posledních 8 čtvrtletích skóre neustále klesá. Z hlediska jednotlivých sektorů ekonomiky se pak nemůže chlubit ani informační sektor, který po veřejné zprávě zaznamenal druhé nejhorší hodnocení.
Z určitého pohledu se nejedná o překvapení. Ve Spojených státech nerostou platy, tudíž poptávka zákazníků není nejvyšší. Vliv na hodnocení mají zcela jistě i samotní výrobci zařízení. Jejich přístroje jsou významně inovovány jen poskrovnu – zlepšuje se především výkon, ale žádné vyložené evoluce nejsme zatím svědky. Samozřejmě je potřeba zmínit rozšiřování technologií o virtuální realitu, 3D tisk nebo 4K televizory. Tyto technologie mají však v současnosti jen malý vliv na poptávku.
A i to jsou důvody, proč je informační sektor z pohledu amerických zákazníků druhým nejhorším. Informační sektor se dále rozpadá na dílčí oblasti, mezi které patří počítačový software, telefonní služby, poskytovatelé internetových služeb, předplacení televizních a bezdrátové telefonní služby. Nejnižší hodnocení si vysloužili poskytovatelé internetových služeb a předplacené televizní služby – obě shodně s 63 %.
Porovnání ACSI v jednotlivých sektorech, zdroj: www.zdnet.com
Statistiky nejsou zrovna nejpříjemnější pro Google a Amazon. Obě společnosti zaznamenaly v rámci ACSI hodnocení výrazný pokles. Google konkrétně poklesl o 6 %, Amazon pak o 3,5 % oproti předešlému roku. Naproti tomu mezi výrobci mobilních zařízení se dařilo u zákazníků Applu a Motorole. Apple zaznamenal nárůst o 1,3 %, Motorola 2,6 % v porovnání s loňským rokem.
ACSI u výrobců mobilních telefonů, zdroj:www.zdnet.com
Mezi sociálními sítěmi si nejlépe v loňském roce vedl Facebook, jehož ACSI vzrostl o 12 %. Ostatně všechny sociální sítě zaznamenaly oproti předchozímu roku alespoň nepatrný růst v oblíbenosti mezi americkými uživateli. Uvidíme, zda oblíbenost celého informačního sektoru v USA bude i nadále klesat, nebo zda se dočkáme v letošním roce nárůstu důvěry u spotřebitelů.
Zdroj: zdnet.com
Domů » Články » Ostatní »
Miitomo – komunikátor od Nintenda pro iOS
Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

Komentáře