reklama

Blackberry v USA s 0% podílem za Q4 2013

Blackberry v USA s 0% podílem za Q4 2013
2014-02-01T09:25:52+01:00
• 1. 2. 2014

Pokud se podíváme na mobilní trh, můžeme najít několik výrobců smartphonů, kteří se snaží zachránit. Již jsme byli svědky pokusů, které nevyšly a nakonec jsme se museli rozloučit s danými značkami. Další na řadě je asi BlackBerry.

Tento kanadský výrobce zatím nepředstavil jasnou strategii, díky které se dostane z krize. Například se pokouší prosadit aspoň komunikační nástroj BlackBerry Messenger na jiných platformách. Před rokem jsme se dočkali nového systému BB10 a samozřejmě i nových modelů.

Bohužel to asi nestačí, jelikož prodejní čísla v rámci USA mluví o totálním propadu. Nemáme k dispozici oficiální prohlášení nebo tiskovou zprávu tohoto výrobce, ale objevila se analýza trhu od firmy Consumer Intelligence Research Partners, LLC (CIRP). Ta uvádí, že během posledního kvartálu roku 2013 bylo nejvíce aktivováno smartphonů a tabletů s iOS a na druhém místě se umístil Android. BlackBerry nemělo získat ani jedno procento z celkového počtu zařízení.

cirp-blackberry-market-share (1)

Samozřejmě to neznamená, že nebyl prodán ani jeden mobil, ale nejedná se o natolik velké číslo, aby se projevilo například v grafu. Hlavním problémem kanadského výrobce má být nevyřešená budoucnost, s čímž se váže i samotná strategie. Ostatně v tomto roce se máme dočkat údajně jen dvou zařízení. Zkusil bych odhadnout, že se v tomto roce definitivně rozhodne o tom, jestli se s Blackberry nadobro rozloučíme.

Zdroj: bgr.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim