reklama

Motorola to rozjede – utratí 500 miliónů dolarů na reklamě kvůli Moto X

Motorola to rozjede – utratí 500 miliónů dolarů na reklamě kvůli Moto X
2013-07-11T07:30:25+01:00
• 11. 7. 2013
1

Motorola zatím může vzpomínat na dobu, kdy vládla mobilnímu průmyslu a udávala směr vývoje. Nyní ovšem čelí nemalé výzvě, jelikož se chce dostat na výslunní a prosadit se na současném trhu. Nemohu říci, že by na to neměla již nyní, ale její marketing a celková strategie není zaměřena na globální působnost. Samotné smartphony by se dobře prodávaly i v Evropě, ale například v České republice je prakticky nemožné zakoupit jakýkoliv top model z oficiální distribuce. V podstatě se dá říci, že se stáhla na americký trh a několik vybraných zemí. Nyní by se to ale mohlo změnit.

new-motorola-logo

The Wall Street Journal informuje o připravované marketingové kampani kvůli zatím nepředstavenému modelu Moto X, který byl doposud znám jako X Phone. Nějakou dobu se spekuluje, že se bude jednat o zařízení zapadající do střední třídy, ale bude možné si upravit jeho vzhled a údajně i parametry. Zatím netušíme, jestli je to pravda a do jaké míry si bude moci zákazník vybírat specifikace. Samotná kampaň by měla přijít Motorolu na 500 miliónů dolarů, přičemž bude zaměřena nejen na americký trh. V první řadě se bude sice cílit na operátory Verizon, AT&T, T-Mobile a Sprint, ale měli bychom se dočkat reklam i v Evropě.

Na poměry USA se jedná o vyšší investice, než co udělal Samsung, který například v minulém roce utratil 401 miliónů dolarů. Na druhou stranu korejský výrobce celosvětově utratil miliardové částky. Ovšem kvůli jednomu modelu se chce Motorola plácnout pořádně přes kapsu, což by se jí mohlo vyplatit. Bohužel je nutné znovu podotknout, že by bylo výhodnější, kdyby se Motorola vrátila do Evropy v plné parádě, jelikož samotné smartphony by se zde mohly prosadit. Unikátní zpracování a skvělá výdrž je dostatečným lákadlem pro mnoho zákazníků.

Ovšem objevují se další spekulace kolem Moto X, které říkají, že by měl být tento model vybaven čistějším Androidem. Dokonce výrobce údajně nedovolí operátorům, aby do systému zasahovali, což by asi uvítalo mnoho zákazníků. Navíc by to znamenalo, že by aktualizace nebyly zdržovány kvůli nějakým logům operátorů a aplikacím, které přidávají do systému.

Zdroje: phandroid.com, droid-life.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

„výrobce údajně nedovolí operátorům, aby do systému zasahovali“ – neboli operátoři to nebudou prodávat. A kde se prodá nejvíc mobilů..?

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim