reklama

Kvalitní připojení k síti je zásadní pro spokojenost uživatelů smartphonů

Kvalitní připojení k síti je zásadní pro spokojenost uživatelů smartphonů
2013-02-09T09:15:00+02:00
• 9. 2. 2013

Společnost Ericsson provedla průzkum mezi uživateli smartphonů, kteří pocházejí z Finska, Švýcarska a Nizozemska. Účelem této studie bylo zjistit, jak tito uživatelé vnímají kvalitu sítě a její dopad na spokojenost. Mnozí z vás jistě nějaký ten smartphone vlastníte a určitě mi dáte za pravdu, že bez datového připojení v rámci sítě operátora je telefon pro mnohé nepoužitelný a bezcenný. Ano, samozřejmě je zde možnost se připojit k internetu přes Wi-Fi síť, kterých je všude spousta, ale to většinou znamená si sednout do nějaké kavárny či jiného podniku. Mnozí z vás jistě máte Wi-Fi síť doma, takže i zde odpadá potřeba připojení přes mobilního operátora. To je ale stále malé procento ve srovnání s tím, kolik z nás se pohybuje v místech, kde žádná Wi-Fi síť není, a pak je mobilní internet klíčovým.

8447961152_75e9f7ef50_o

Podle studií společnosti Ericsson až 40 procent majitelů smartphonů použijí svůj telefon ještě dříve, než vstanou z postele. Během ranních cest do práce vzrůstá objem přenesených dat až na 70 procent. Mnoho služeb a aplikací je umístěno v cloudu, a tak je kvalitní připojení nesmírně důležité – sám se o tom každé ráno, a nejen ráno, přesvědčuji. Kvalitní síť se tak rovná spokojený zákazník a ten znamená věrnost značce. Pokud je zákazník nespokojen, logicky bude vyhledávat lepší alternativu.

Studie rovněž ukázala, že lidé potřebují být v neustálém kontaktu se svými blízkými a přáteli, chtějí mít okamžitý přístup na sociální sítě, mít možnost okamžitě zasahovat do dění na internetu, proto je kvalita sítě pro uživatele tolik důležitá.  Dle průzkumu jsou zákazníci ochotni kvalitu ocenit a šířit své zkušenosti a doporučovat služby dalším lidem. Podle průzkumu by také měla kvalita převýšit současná očekávání zákazníků. Aby si mobilní operátoři dokázali své zákazníky udržet, musí jim nabídnout vysokou kvalitu a tuto kvalitu udržovat a stále vylepšovat.

8447962782_0c12b801cd_o

Pokud se podíváme na tu část průzkumu, která popisuje spokojenost zákazníků s kvalitou služeb, zjistíme, že spokojenost s kvalitou hlasových hovorů a s kvalitou zákaznické péče dosahují na nejvyšší čísla. Co se týče kvality připojení k internetu, zde se jedná o poměrně výrazný rozdíl oproti ostatním službám. Celosvětově pouze 29 procent respondentů sdělilo, že jsou spokojeni s kvalitou sítě. Podle průzkumů téměř každý z dotazovaných uživatelů měl nějakou negativní zkušenost s připojením k internetu přes mobilní síť, polovina dotazovaných respondentů sdělila, že se tyto problémy objevují zhruba jednou za týden a 16 procent dotazovaných sdělila, že se s těmito problémy potýká každý den.

Problémy, které nejvíce zákazníky pálí, jsou pomalá síť a hned za ní špatné pokrytí signálem. Dle průzkumu reaguje mnoho zákazníků na problémy se sítí tak, že jsou trpěliví a čekají, až se jejich zařízení načte a či se rozjede datové připojení. 40 procent respondentů v případě problémů svůj telefon odloží a dalších 7 procent uživatelů se jednoduše uchýlí k procházení obsahu uloženého v telefonu. Velmi málo dotazovaných řeší problém smazáním aplikace z telefonu, u které problémy s připojením nastaly.

Zatímco většina zákazníků je dle průzkumů spokojena, proto aby stávající zákazníci doporučili služby dál, musí mobilní operátoři hledat nové způsoby, jak u svých zákazníků zlepšovat vnímání kvality služeb. To se bohužel v mnohých případech nestává. Obzvlášť na našem specifickém trhu je jasně patrné, jak si mobilní operátoři svých zákazníků váží a jak se snaží vylepšovat vnímání značky a kvality služeb. V porovnání s ostatními evropskými zeměmi je u nás opravdu hodně co dohánět, a kdo ví, třeba se jednou také dočkáme doby, kdy tuzemští zákazníci nebudou jen dojnou na peníze, ale dostane se jim opravdu kvalitních služeb za rozumné peníze, stejně jako v mnoha jiných zemích. Přejme si jen to dobré a za sebe vám chci popřát mnoho šťastně přenesených dat.

Zdroje: ericsson.com, ericsson.com

reklama
reklama

Jakub Sobotka

Android geek, android root experimentátor, blogger, příležitostný bajker. Závislák na dobré kávě a dobrém vínku. Požitkář, snílek a srdcař ..... alespoň toto se o mě říká. Mám rád nové věci, impulsy. Mám rád změnu, protože ta znamená život.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim