reklama

Je RIM připraven na obnovení síly?

Je RIM připraven na obnovení síly?
2012-12-19T08:00:00+01:00
• 19. 12. 2012

Náš zájem o aktuální situaci kolem výrobce RIM není jen vyslyšením prosby některých našich čtenářů. Jedná se i o profesní zájem a soustředění se na velmi důležitou událost příštího roku. Právě v lednu se rozhodne, jestli se definitivně rozloučíme s mobily BlackBerry, nebo dojde k obnovení síly a působení těchto chytrých zařízení.

V rozhovoru pro Forbes se k dané problematice vyjadřoval CMO Frank Boulben, který je ve své pozici pouze 6 měsíců. Zdůrazňuje své postavení ve společnosti a vyjádřil se k tomu, že první věcí, co udělal, bylo znovunastolení jednotného brandu a marketingu po celém světě. Dodává, že k tomuto kroku byl nucen přistoupit v závislosti na roztříštěnosti celé společnosti a hlavně jejích produktů.

Z jeho slov tak trochu vyznívá, že si ve svém postavení věří a že RIM není zdaleka mrtvou společností, která nutně potřebuje globální oživení. Na některých trzích stále dominuje, ale musíme si přiznat, že na těch největších stále ztrácí významné zákazníky v podobě i státních úřadů a organizací. K tomu nezapočítávám, že i některé společnosti se raději přiklánějí ke konkurenčnímu iPhonu.

S novou strategií se chce soustředit na ucelení operování celé společnosti s cílem upevnit její pozici. V tomto ohledu se chtějí zaměřit na několik kategorií zákazníků. Samozřejmostí jsou velké společnosti, ale hlavně se chtějí přiblížit ke koncovým zákazníkům. V této cílové skupině udělali detailní rozbor, jak se nejlépe zaměřit na velmi komplikovanou strukturu lidí, kde se nacházejí pisálci, „surfaři“ atd.

K tomu všemu dělali právě systém BlackBerry 10, který by měl obsáhnout velké množství zákazníků s cílem přinést to nejlepší. Frank Boulben se chlubí počty zákazníků, co vlastně používají a jak často. Nejedná se o extrémní čísla, ale právě zde vidí svou šanci.

V tomto ohledu nezapomínají ani na vývojáře, kterých si cenní ještě více. Díky svému úsilí a spolupráci mají připraveno na 70 000 aplikací ke dni startu. Asi si řeknete, že se bude jednat o směs všeho možného, jen aby se pochlubili velkým číslem. Tak tomu nemá být a mají pro nás připraveny ty nejpoužívanější služby, jako jsou Foursquare, Facebook, LinkedIn, Twitter atd. Samozřejmě záleží, jestli se zde objeví další podobné služby a aplikace. Hodně bude záležet na herních studiích.

V celkovém ohledu se Boulben vyjádřil o BB10 jako o systému, který je vytvořen pro každého bez ohledu na jeho postavení ve společnosti nebo pracovní zařazení. Je také tvořen pro zábavu nebo i pro hudebníky. Nyní musíme jen počkat, až se 30. ledna pochlubí RIM s celkem jako takovým. Bude hodně záležet na tom, jak vše dokázal zkombinovat do jednoho systému, který by měl vyhovovat každému.  Nyní se již podívejte na celý rozhovor, ale raději vás upozorním, že Frank Boulben má celkem silný francouzský přízvuk.

Co si myslíte o budoucnosti RIMu? Je připraven? Z mého pohledu to vidím jako jednu z nejlépe naplánovaných akcí pro obnovu společnosti. U konkurence můžeme vidět jen škrty, ale kanadský výrobce se poměrně hodně snaží. Nyní vše závisí na zákaznících, jestli budou dostatečně nalákáni na novinky. Doufám, že se v příštím roce nebudeme s tímto výrobcem loučit. Mohl by vnést trochu zdravé konkurence do stávajícího trhu.

Zdroj: technobuffalo.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim