Domů » Články »
V dnešní době se čím dál větším trendem stává využívání virtuální reality. Celkově se touto problematikou zabývá i mnoho vědců. Především se spousty vědců tvoří průzkumy, v čem by mohla virtuální realita pomoci a zda není při pravidelném používání příliš riziková na lidský organismus. Nyní se výzkumný tým zaměřil na využívání virtuální reality pro studijní potřeby.
Jak to dopadlo?
Výzkumníci z Marylandské univerzity podrobili 40 studentů testu na zapamatování informací a objektů. K testu bylo vytvořeno virtuální prostředí budovy a studenti měli za úkol zapamatovat si co nejvíce informací. Na základě výsledků poté porovnávali výsledky stejných uživatelů při využívání tradičních způsobů, jako jsou knihy, tablety či jiná výpočetní technika. Výsledky ukázaly rozdíl 8,8 procenta pro využívání virtuální reality. Na první pohled se nejeví toto číslo nijak zajímavé, ale dle průzkumů jde o velmi dobrý výsledek. Na základě toto vyplývá, že by nebylo od věci využívat virtuální realitu pro studijní nasazení. Virtuální realita by mohla nahradit klasické tablety, učebnice či počítače při výuce, a to nejen informatiky.
Již nyní se totiž virtuální realita využívá pro simulace například v oboru medicíny. Kdy se studenti zkouší bezpečně operace ve virtuálním prostředí. Samotné zapamatování proto není jediný důvod, proč pro některé obory nasadit výuku ve virtuální realitě. Jediným velkým nepřítelem je cena těchto technologií, která je často pro dosavadní školství velmi drahá. Proto pro nasazení virtuální reality můžeme doufat v pokles ceny či razantně vyšší dotace pro jednotlivé školy.
Jaký je váš názor na výuku ve virtuální realitě?
Zdroj: feedit.cz
Domů » Články »
Sony chystá model Xperia XA3
Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Komentáře