reklama

Apple zavádí automatické navýšení ceny předplatného u aplikací a služeb

Apple zavádí automatické navýšení ceny předplatného u aplikací a služeb
2022-05-17T11:30:50+01:00
• 17. 5. 2022

Zdroj: CNBC (se souhlasem)

V poslední době se čím dál více stává trendem, že aplikace pro mobilní telefony spíše nasazují model předplatného. V rámci něho máte k dispozici služby nebo funkce jen dokud si platíte nějakou měsíční částku. Apple udělal změnu, která dovoluje navýšení ceny předplatného bez interakce samotného uživatele, ale jsou zde určité podmínky.

Automatické navýšení ceny

Apple ve svém oficiálním oznámení uvádí, že systém, kdy byl nutný výslovný souhlas uživatele s navýšením ceny předplatného dost často způsobil, že bylo ukončeno, jelikož uživatel nereagoval na výzvu. V rámci ní musel uživatel rozhodnout, jestli souhlasí s navýšením či nikoliv. Aby předešel komplikacím s ukončením předplatného, nabízí nově automatické navýšení ceny.

Ve své podstatě to znamená, že pokud vývojář nebo majitel aplikace navýší cenu, nemusí vyžadovat souhlas či nesouhlas od uživatele. Automaticky se částka navýší a uživatel jednoduše zaplatí více. Naštěstí jsou zde určité podmínky, kdy je toto navýšení učiněno bez interakce uživatele. K nárůstu ceny dojde jen v případě, že nedojde k navýšení i více než 5 dolarů nebo 50 % měsíční platby, či o 50 dolarů nebo 50 % v případě ročního předplatného.

appstore 1421x737x

Zdroj: Apple

Uživatel bude informován o navýšení e-mailem, notifikací a zprávou v aplikaci, aby věděl, že dojde na změnu ceny. Nebude ale muset cokoliv činit. Pakliže nebude souhlasit s navýšením, součástí zprávy bude i návod na zrušení předplatného. Jestliže navýšení bude vyšší než uváděné limity, bude muset vývojář získat souhlas od uživatele, jinak dojde ke zrušení předplatného.

Je zde ještě jedna podmínka, aby mohlo dojít k automatickému navýšení. Vývojář může změnit cenu jen jednou ročně. Pakliže tak učiní podruhé ve stejném roce, musí mít souhlas od uživatele. Tato změna může mít pozitivní dopad na vývojáře, ale současně nepozorný uživatel může platit více, a to každý rok.

Zdroje: developer.apple.com, neowin.net

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim