eSIM – očekává se významný růst podílu na trhu

eSIM – očekává se významný růst podílu na trhu
2021-04-11T16:30:32+02:00
• 11. 4. 2021

Zdroj: T-Mobile

Od nástupu mobilních telefonů se začaly používat SIM karty, pomocí kterých se registruje zařízení u mobilního operátora a umožňuje všechny služby. Původní SIM karty byly ve velikosti platební karty, ale vzhledem k tomu, že samotný čip je malý, výrobci začali zmenšovat nosič na velikosti jako mini SIM, micro SIM a dnes rozšířená varianta je nano SIM karta. Budoucnost je ale v podobě eSIM a iSIM.

eSIM jako budoucnost

Většinou jen top modely v oblastí smartphonů jsou vybaveny eSIM, tedy speciálním čipem, který nese elektronickou podobu SIM. Dále se objevuje také u příslušenství, jako jsou hodinky, náramky a podobně. Využití je ale v celé škále možných produktů.

Analýza společnosti Juniper Research udává, že je v tuto chvíli přibližně 1,2 miliardy zařízení připojených k mobilním sítím díky eSIM. Do roku 2025 se má toto číslo zvýšit na 3,4 miliardy zařízení, přičemž 96 % z nich bude v rukou uživatelů.

Zdroj: T-Mobile

Ačkoliv se jedná o značný skok v horizontu čtyř let, tak adopce eSIM je poměrně pomalá. V tomto ohledu totiž hodně záleží na samotným mobilních operátorech, kteří zatím limitují používání takových zařízeních ve svých sítích. Například některé chytré hodinky s podporou eSIM nelze využívat u každého mobilního operátora.

Také je otázkou, kdy se konečně dostane eSIM i do nižších typů zařízení. Navíc je již nyní k dispozici nástupce v podobě iSIM, kde není potřeba speciálního čipu jako nosiče. iSIM totiž bude ukryto přímo v SoC (v procesoru v mobilním telefonu). V tuto chvíli tedy musíme počkat na rozšiřování adopce eSIM. Například T-Mobile v Česku již nabízí dostupnost skrze svou aplikaci, zatímco zbylí operátoři se spoléhají na fyzické doručení QR kódu pro načtení eSIM do mobilního telefonu.

Zdroj: techradar.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Šéfredaktor, tvůrce dotekomanie.cz, androiďák, podcaster v PZL. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat