Do WhatsApp nakonec přeci jen zamíří reklamy

Do WhatsApp nakonec přeci jen zamíří reklamy
2020-04-28T11:30:48+02:00
• 28. 4. 2020

Zdroj: Tal-Com.com

1

WhatsApp je poslední sociální sítí patřící Facebooku, kde nejsou přítomny reklamy. Informaci o tom, že Facebook plánuje do WhatsAppu vložit reklamy jsme psali v květnu 2019, dle reportingu Digital Trends jsou v přípravě již dva roky. Avšak v lednu tohoto roku jsme informovali, že vedení WhatsAppu mění plány a implementace reklam se prozatím konat nebude. Uplynula čtvrtina roku a dle nově dostupných informací opět přichází změna v pohledu na přítomnost reklam v chatovací aplikaci.

Dosavadní zdroje příjmů pravděpodobně nestačí

WhatsApp byl v roce 2014 zakoupen společností Facebook za 16 miliard amerických dolarů a od té doby byl bez přítomnosti reklam. Chvíli byl dokonce přístup na WhatsApp placený a za přístup byla určena cena 1 dolaru na rok. Od tohoto modelu bylo upuštěno v roce 2016 a Facebook jej od té doby držel zcela bezplatně pro běžné uživatele a firmy.

Zdroje příjmů jsou v podobě účtování si WhatsApp for Business API. Zde je zpoplatněna tzv. slow reply, tedy například odpověď zákazníkovi po 24 hodinách od doručení dotazu. Byly zavedeny i poplatky za P2P platby (obdoba v USA populárního Venmo). Příjem není pravděpodobně pro vedení společnosti dostatečný a i do své třetí plošně rozšířené aplikace se dvěma miliardami uživateli vloží reklamy pro navýšení zisku.

whatsapp api

Zdroj: feedough.com

WhatsApp reklamy by se nyní měly objevit v podobě cíleného marketingu dle propojených telefonních čísel s profilem na Facebooku. S reklamami se stále počítá v podobě statusu a přes celou obrazovku. Změna ale prý nebude okamžitá. Můžeme však již s jistotou očekávat, že Facebook nebude držet dlouho WhatsApp bez reklam a nenechá si ujít příležitost ukrojit si z dvoumiliardové báze uživatelů podíl na zisku z reklam. Dle Facebooku jde o dlouhodobě slibně vyhlížející příležitost pro zisk.

WhatsApp Status feature 750x375x

Zdroj: tal-com.com

Zdroje: xda-developers.com, feedough.com, investopedia.com, pocket-lint.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Karel Čapka

Absolvent mediálních studií a žurnalistiky. Zajímám se o moderní technologie, sociální sítě a mám rád focení. Vždy si najdu chvilku na čtení a baví mě učit se novým věcem. Zajímají mě moderní dějiny, politika, geografie, Formule 1 a vlastně ode všeho něco.

Komentáře

Lukáš Biel

28. 4. 2020, 14:15

To snad nemyslí vážně. Vyskočí mi tam jediná reklama přes celou obrazovku a ta aplikace poletí dopi*e

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat