reklama

Facebook omezuje využívání telefonních čísel aktualizováno

Facebook omezuje využívání telefonních čísel [aktualizováno]
2019-12-28T15:00:19+02:00
• 28. 12. 2019

Aktualizováno 28. 12.

Před týdnem jsme vás informovali, že Facebook omezil využívání telefonního čísla zadaného pro dvoufázového ověření. Včera bylo oznámeno, že telefonní číslo mizí z přihlášení do Messengeru pro nové uživatele. Nyní zde máme další omezení.

Jane Manchun Wong (@wongmjane) informuje, že Facebook už nenabídne možnost vyhledání konkrétní osoby podle telefonního čísla. Otázkou je, co ještě bude omezeno, ale jedno je evidentní. V rámci vylepšování práce se soukromými daty se omezuje jejich využívání v systémech této společnosti.

Původní článek 23. 12.

Pokud jde o bezpečí na internetu, vždy doporučujeme, aby uživatelé použili dvoufázové ověření. V praxi to znamená, že zadáte uživatelské jméno, heslo a následně dočasný kód, který je generován speciální aplikaci nebo je zaslán na telefonní číslo. Takové možnosti nabízí i Facebook, ale právě ten zneužíval telefonní číslo pro dvoufázové ověření i k jiným účelům.

Facebook a dvoufázové ověření

Největší sociální síť mívá dost často problémy se soukromím uživatelů a také s nakládáním dat. Aktuálně čelí procesu s FTC (Federální obchodní komise), kde jde o pokutu ve výši pěti miliard dolarů. Proto dochází ke změnám, které by mohly mimo jiné přispět ke snížení výše pokuty.

Bylo objeveno, že Facebook zneužívá telefonní čísla zadaná pro dvoufázové ověření i k nabízení reklam. Respektive sloužilo pro cílenější reklamní sdělení. Tato praktika přestala v červnu tohoto roku, ale samotné telefonní číslo pro ověření bylo zneužíváno i k jiným praktikám.

Nyní společnost informuje, že již nebude využívat tato telefonní čísla ani pro doporučování přátel a podobně. Facebook uvádí, že zcela odděluje běžné telefonní číslo a číslo sloužící pro dvoufázové ověření. Prakticky by mělo být k dispozici jen pro zaslání dočasného ověřovacího hesla pro přístup k uživatelskému účtu.

Největší problém samotné kauzy je ale fakt, že Facebook neinformoval uživatele, že telefonní číslo pro dvoufázové ověření bude využíváno i k jiným účelům. Zástupci společnosti se k tomu vyjádřili, že upravují podmínky, aby bylo vše jasné a přehledné. Otázkou je, co dál činí Facebook bez vědomí uživatelů.

Zdroje: reuters.com, androidcentral.com, twitter.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim