reklama

Obchod Play a problém s padělky aplikací a her

Obchod Play a problém s padělky aplikací a her
2019-06-24T18:00:54+01:00
• 24. 6. 2019
3

Na současném mobilním trhu jsou v podstatě dvě strategie, co se týče platforem. Na jedné straně je otevřený Android, pro který lze jednodušeji vyvíjet jakékoliv aplikace. Na té druhé je iOS, kde jsou pravidla striktnější, a to i v případě vývoje. Google se snaží se svým Obchodem Play dostihnout AppStore od Applu, ale má to svá úskalí. Otevřenější platforma láká také podvodníky, nebo ty vývojáře, kteří chtějí stavět na úspěchu jiných.

Padělky aplikací a her

Vybudovat v dnešní době úspěšnou aplikaci nebo hru je poměrně komplikované a náročné. Sami to můžeme potvrdit, jelikož máme zkušenosti s vývojem pro Android i iOS (aplikace Dotekomanie.cz). Někteří si chtějí zkrátit cestu tím, že napodobí aplikaci či hru, která je úspěšná a má mnoho uživatelů. Někteří se tak vůbec neštítí vytvoření padělku. Díky nové studii od výzkumníků z University of Sydney a Data61 (Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation) nyní máme k dispozici přesnější čísla.

Analýza Obchodu Play trvala takřka dva roky a podařilo se zjistit, že 49 608 aplikací nebo her vykazuje vysokou podobnost s 10 000 nejúspěšnějšími. K identifikování takových aplikací byla použita konvoluční neuronová síť, která se soustředila na podobnosti například ikon. Další metoda objevila podobnosti v popisu aplikací či her. Vše s cílem zmást uživatele, aby si myslel, že stahuje populární titul.

padělky

Zatím by se nejednalo o nějak velký problém, ale studie šla dál. Využili VirusTotal pro identifikování potenciálně nebezpečných aplikací, které můžeme hodnotit jako padělky. Celkem se podařilo objevit 2040 aplikací s malwarem. Dále 1565 aplikací či her požadovalo poměrně vysoká oprávnění, která nejsou potřebná. Analýza také vykázala, že 1407 titulů obsahovalo více jak 5 specifických knihoven třetích stran pro zobrazování reklam.

Nejčastěji se objevují padělky her Temple Run, Free Flow a Hill Climb Racing. Analýza jako taková ukázala další slabé místo Obchodu Play. Google bude muset více investovat do zabezpečení a zacílit své analytické nástroje i na aplikace vydávající se za ty populární. Rozhodně se nejedná o jednoduchý úkol. Uživatelé by se i tak měli více zajímat o to, co si vlastně instalují do zařízení, a to i v případě Obchodu Play. Ostražitosti nikdy není dost.

Zdroj: thenextweb.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

TmavĂ˝ reĹľim