Facebook chce zobrazovat více smysluplných komentářů

Facebook chce zobrazovat více smysluplných komentářů
2019-06-16T18:00:38+02:00
• 16. 6. 2019

Facebook patří mezi největší sociální sítě, ale to obnáší také mnoho obsahu. To je jeden z důvodů, proč se nezobrazují příspěvky podle data zveřejnění. Facebook se tak snaží třídit a vybírat takové příspěvky, které jsou nejzajímavější nebo nejrelevantnější. To se dotýká i samotných komentářů, kde momentálně probíhají změny z algoritmu, který se stará o vybírání.

Facebook a komentáře

Pokud má příspěvek mnoho komentářů, tak jste si mohli všimnout, že se vám nezobrazují všechny a také nejsou podle data zveřejnění. Zpravidla je v základu vybrána možnost nejrelevantnějších. Ve výsledku se vám zobrazují na prvním místě komentáře od vašich přátel. Dále se ukazují od samotného autora příspěvku, byť se jedná o stránku. Třetí varianta obnáší komentáře s největším počtem reakcí. Pak se zobrazují ostatní.

Zatím se jednalo o poměrně jednoduchý způsob třídění, ale Facebook zde začíná dělat změny. V první řadě kontroluje, jestli komentář neporušuje zásady komunity. Pakliže se tak stane, je ihned odstraněn. Dále se Facebook opírá o zpětné reakce uživatelů, které sbírá prostřednictvím anket. Taktéž se začíná hodnotit, jak lidě reagují na komentář.

Pokud má více pozitivních reakcí, zvyšuje se jeho hodnocení, díky čemuž se dostane do popředí. V neposlední řadě se zvyšuje hodnocení komentářů, pokud na ně reaguje původní autor příspěvku. Případně jestli na komentář reagují přátelé autora komentáře.

Jak je vidět, systém hodnocení komentářů se začíná výrazně komplikovat. Facebook tento systém začíná uplatňovat hlavně tehdy, pokud je komentářů více a samotných reakcí také. Samozřejmě je otázkou, jestli původní systém třídění nebyl lepší. U komentářů nelze moc spoléhat na chronologické řazení, zejména pokud je jich příliš mnoho.

Zdroj: techradar.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Šéfredaktor, tvůrce dotekomanie.cz, androiďák, podcaster v PZL. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat