reklama

Facebook mění hodnocení videí, máme se těšit na originálnější obsah

Facebook mění hodnocení videí, máme se těšit na originálnější obsah
2019-05-07T11:59:03+02:00
• 7. 5. 2019
1

Youtube neustále bojuje se svými algoritmy, které vybírají vhodná videa pro diváky. Ne vždy se přesně trefí, přičemž do celého procesu výběru zasahují i faktory jako originalita nebo délka videa. Facebook oznamuje, že mění svůj systém hodnocení videí, což následně ovlivní výběry pro uživatele této sociální sítě. Samozřejmě Facebook sleduje i jiný záměr než jen spokojenost uživatelů.

Facebook a videa

Facebook stanovil tři hlavní priority pro videa, čemuž se budou muset přizpůsobit i samotní tvůrci. Není žádným tajemstvím, že právě na Facebooku se objevuje mnohdy odcizený materiál z jiných sítí nebo od jiných uživatelů. Mnohdy se ale jedná o kratší videa, která se umí šířit velmi rychle. Právě zde bude Facebook více tlačit na originalitu. Zde tedy bude platit, čím originálnější video, tím bude mít lepší hodnocení. Bude zde tedy hrát roli i omezení znovu používání stejných záběrů.

Videa kratší než jednu minutu budou mít velmi nízké hodnocení. Zde v podstatě Facebook konstatoval, že délka bude jedním z důležitých faktorů. Nijak ve své oficiální zprávě nekonstatoval, jak dlouhé by mělo být video, ale zřejmě se dočkáme více takových, která budou mít kolem 10 minut a více.

Poslední faktor se opírá a četnost nahrávání videí a jejich důležitost. Zde chce podpořit Facebook hlavně takové tvůrce, kteří budou více nahrávat. To by ale mohlo vést k tomu, že se budou méně objevovat videa od tvůrců, kteří jsou méně aktivní. Mezi řádky se dá dobře vyčíst, že Facebook chce více vydělat na reklamách hlavně tím, že udrží diváka na videu déle.

Bude trvat několik měsíců, než se tyto nové faktory projeví na výběru, který se vám nyní nabízí. Můžete očekávat, že se ve vašem streamu příspěvků bude objevovat originálnější obsah a déle trvající.

Zdroje: newsroom.fb.com, engadget.com

 

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Milan Krejsa

7. 5. 2019, 12:35
Android aplikace

Facebook pořád něco mění. Měl by změnit ale především sám sebe.

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim