reklama

Apple zase porušil vlastní pravidla? Poslal spam notifikace aktualizováno

Apple zase porušil vlastní pravidla? Poslal spam notifikace [aktualizováno]
2019-02-19T08:15:16+01:00
• 19. 2. 2019

Aktualizováno 19. 2.

Už v minulém roce Apple odesílal nevyžádané notifikace ohledně svých služeb. Mohli jsme si myslet, že se jednalo o nějakou chybu nebo nedostatek. Evidentně je to záměr, jelikož Apple opět odesílá nevyžádaná upozornění. Tentokrát propagoval svou hudební streamovací službu.

Původní článek 19. 12.

Spam jakožto nevyžádané sdělení existuje již dlouhou dobu. Nejenže dostáváme do poštovních schránek nejrůznější papírky, ale také se s tímto nešvarem musíme vypořádat i v emailových schránkách, kde nám pomáhají nejrůznější ochrany a řešení firem, případně provozovatelů služeb. Dokonce někteří výrobci mobilních telefonů s Androidem sáhli po této strategii a zasílali notifikace svým uživatelům o nových produktech, případně rozesílali reklamu do zařízení. Nyní se k nim asi zařadí i Apple.

Apple a nevyžádané notifikace

V tomto měsíci Apple odeslal některým uživatelům iPhonů nevyžádané notifikace propagující jeho show Carpool Karaoke. Ti si to samozřejmě nenechali jen tak líbit a hned informovali na sociálních sítích, že dostali notifikaci s reklamním sdělením. Konkrétně měla TV aplikace Applu odeslat informaci do notifikací, že je k dispozici nová epizoda této show.

Dokonce toto sdělení obdrželi uživatelé, co nikdy nesledovali Carpool Karaoke a dokonce nikdy nespustili TV aplikaci společnosti Apple. Zatím jsou evidovány dva dny (7. 12. a 14. 12.), kdy došlo odeslání tohoto spamu. Je zvláštní, že k něčemu takovému došlo u společnosti, která si potrpí na dodržování podmínek pro vývojáře, kde se doslova píše, že by vývojáři neměli odesílat nevyžádané notifikace (bod 4.5.3). Samozřejmě je zde možnost, že došlo jen k chybě a něco podobného se nebude opakovat, ale na druhou stranu nedošlo k propagaci jen jedné TV show.

V prosinci také někteří uživatelé dostali notifikaci lákající na nový iPhone XR, což se dá připisovat ke strategii na podporu vyššího prodeje.

Je docela možné, že se jedná o novou strategii společnosti Apple, ale evidentně podle ohlasu majitelů iPhonů se to nesetkalo s kladnou odezvou. Společnost Apple se zatím k této situaci nevyjádřila, a tak si budeme muset počkat, jestli se něco podobného objeví, nebo se jednalo o výjimku.

Zdroje: appleinsider.com, cultofmac.com, theverge.com, pocketnow.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

TmavĂ˝ reĹľim