YouTube bojuje proti nevhodnému obsahu, odstranil miliony videí

YouTube bojuje proti nevhodnému obsahu, odstranil miliony videí
2018-12-16T11:59:53+02:00
• 16. 12. 2018

Letos v dubnu společnost YouTube zveřejnila čtvrtletní zprávu YouTube Community Guidelines Enforcement Report. Jednalo se o pokyny v rámci transparentnosti. Vedle toho nyní YouTube poskytuje přehled o dalších údajích, jako je odstranění kanálů, počet odstraněných komentářů a hlavně také důvody, proč byla některá videa odstraněna. 

„Před rokem Youtube spustil službu Community, do které pozval jen některé tvůrce, aby otestovali, co novinka dokáže a jestli se jedná o dobrý nástroj. Ve své podstatě se jedná o možnost posílání příspěvků těm, co sledují vybraný Youtube kanál. Kromě běžného textu lze sdílet i ankety nebo i jiná videa, nejen ta svá. Youtube si slibuje, že se zvětší interakce mezi tvůrci a uživateli.“

YouTube odstranil obrovské množství obsahu

YouTube za třetí čtvrtletí letošního roku (od července do září) odstranila více než 7,8 mil. videí. Z toho 81 % videí odstranil samotný algoritmus. Když tento algoritmus detekuje video, které porušuje poměrně přísná pravidla portálu YouTube, bude automaticky odstraněno z kanálu. Samotný kanál pak dostane první varování s tím, že mu bude pozastavena činnost. 

Jestliže se daný kanál nepoučí a opět bude ve svých videích porušovat pravidla, bude nadobro odstraněn. Více než 90 % kanálů a více než 80 % videí, jež YouTube odstranil v září letošního roku, porušilo pravidla komunity YouTube. 

90 % videí, které YouTube smazal, bylo odstraněno výhradně z důvodu násilného a nevhodného obsahu pro děti. Společnost samozřejmě k detekci nevhodného obsahu používá již zmíněný algoritmus. Ovšem i ten někdy může selhat, proto je k dispozici speciální tým lidí, který videa znovu zkontroluje. 

Algoritmus ale neodstraňuje pouze videa. Stará se také o samotné komentáře, ve kterých se často objevuje násilí, vulgarismus a spam. Od září 2018 speciální tým YouTube odstranil více než 224 mil. komentářů. 

Zdroj: fonearena.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Passionate Senior Editor at Dotekomanie.cz, where tech meets storytelling. Seasoned Sales Director, weaving technology into every success story, and relishing every moment of it!

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat