reklama

Váš tablet je nám (vám) ukradený, Vaše O2 uživatelská zkušenost

Váš tablet je nám (vám) ukradený, Vaše O2 [uživatelská zkušenost]
2018-09-09T11:29:27+02:00
• 9. 9. 2018
15

Čas do času nám píší čtenáři s nejrůznějšími dotazy. Tentokrát nám do redakční pošty přišla uživatelská zkušenost Petry Kubálkové s operátorem O2. Respektive, jak moc je výhodné si pořídit pojištění na zařízení, abyste měli jistotu, že když se něco stane, někdo se postará, abyste měli zařízení opravené a opět funkční. Sice pojištění něco takového slibuje, ale zkutečnost je trochu jiná.

Pojistka na mobil od O2

V tomto článku bych se s vámi chtěla podělit o svou zkušenost se službou O2 nazvanou Pojistka na mobil, která mě připravila o můj tablet.

Nejdříve tedy pár informací k osvětlení mého problému

Zhruba před dvěma lety (14. 9. 2016) jsem u O2 zakoupila tablet, který byl součástí akce nákup mobilního internetu. Tablet mi byl prodán včetně pojištění, které bylo první měsíc zdarma a pak za 49 Kč/měsíc, zrušení pojištění bylo možné pouze na prodejně a to až po měsíci zdarma. Podotýkám, že toto pojištění se vztahuje na odcizení, poškození a utopení přístroje.

Na začátku srpna 2018 mi bohužel přístroj spadl na zem a v levém rohu praskl displej. Rozhodla jsem se využít toho, že platím pojištění a nahlásit škodní událost. Vydala jsem se tedy na prodejnu O2, že tam škodu nahlásím a vyřídím. V prodejně jsem ovšem obdržela informaci. že se toto již vyřizuje telefonicky a dali mi číslo s tím, že na něm objednám kurýra, který se mnou vše sepíše a přístroj si odveze. Zkoušela jsem se na číslo dovolat asi 50x v různou dobu a stále bylo obsazené (domnívám se, že jde o bránu). Napsala jsem tedy email a během 10 minut mi volali zpět.

Dozvěděla jsem se, že onen kurýr se mnou rozhodně nic sepisovat nebude, protože se jedná pouze o dopravce, který balíček vyzvedne a odveze do servisu, což asi někdo zapomněl obchodníkům na prodejně říct. Škodní událost byla tedy sepsána při telefonickém hovoru s důrazem na to, aby byl přístroj pečlivě zabalen a nepoškodil se při dopravě. Což mi vzhledem k dalším událostem přijde nyní vtipné. Každopádně mi zařízení odvezli s tím, že půjde na posouzení oprávněnosti škodní události.

Po týdnu a půl přišlo vyjádření

„Vážená paní,
rádi bychom Vás informovali, že na základě Vámi nahlášené škody a technické zprávy smluvního servisu jsme provedli šetření Vaší události ze dne 16.2018 a dospěli jsme v souladu s rámcovou pojistnou smlouvou O2 HW 1/2015 k závěru, že Vám vznikl nárok na pojistné plnění. Provedená expertiza vyhodnotila stav pojištěného zařízení jako totální poškození přístroje a oprava poškozeného zařízení není možná. Pojišťovna za Vás proto uhradí náklady na nákup jednoho kusu nového zařízení na prodejně společnosti O2 a to až do výše časové ceny* původního zařízení, která činí 1176 Kč. Nové zařízení si můžete pořídit na kterékoli prodejně společnosti O2 od 1.9.2018 po dobu jednoho roku. Zároveň si Vás dovolujeme informovat, že z důvodu totálního poškození přístroje došlo i k zániku pojištění.“

Jen na okraj, cena tabletu byla v době pořízení kolem 3500 Kč. Po přečtení dopisu jsem tedy pojala podezření, že mi tablet už nevrátí a pro jistotu jsem se snažila (marně) dovolat na linku pro hlášení pojistné události. Operátor mě opět kontaktoval až na základě mého emailu. Na můj dotaz, zda mi poškozený tablet vrátí, mi řekl, že nikoliv, když mi dali kredit na nákup nového. Důrazně jsem požádala, aby mi můj HW, i za cenu toho, že nedostanu žádné plnění, vrátili, že si ho opravím na svoje náklady. Svůj požadavek a nespokojenost s řešením škodní události jsem vyjádřila i písemně a přišlo mi toto:

„Vážená paní,je nám líto, že nejste spokojen/a s vyřešením pojistné události 16.8.2018. Došlo k důkladnému prošetření na základě Vámi doloženého odvolání v souladu s příslušnou rámcovou pojistnou smlouvou, kterou se řídí Vaše pojištění, včetně postupu kolegů při její likvidaci. Neshledali jsme však žádný důvod pro přehodnocení našeho předchozího stanoviska. Dovoluji si Vás informovat, že dle Rámcové pojistné smlouvy O2HW 1/2015, Článku 8:

„8.6 Pojištěný vyslovením Souhlasu s Pojištěním, jakož i podáním hlášení Pojistné události souhlasí s tím, že v případě vzniku práva na Pojistné plnění z důvodu poškození vč. Totálního poškození Přístroje přejde vlastnické právo k poškozenému nebo zničenému Přístroji nebo jeho vyměněnému dílu či součásti na Pojistitele.“

Vzhledem k tomu, že oprava Vašeho poškozeného zařízení by překročila jeho časovou cenu, tudíž se jedná o totální poškození, byl Vám schválen výdej nového HW. Pojistná událost tak byla vyřešena v souladu s ujednání pojistné smlouvy. S ohledem k výše uvedeným skutečnostem přešlo vlastnické právo k původnímu zařízení na pojistitele a bylo již ekologicky zlikvidováno. Při podpisu smlouvy jste svým podpisem stvrdil, že souhlasíte s podmínkami pojištění. Litujeme, že pro Vás nemáme příznivější zprávu, ale v souladu s výše uvedeným považujeme Vaši pojistnou událost za uzavřenou.“

Podmínky jsem před nahlášením události hledala na stránkách O2, ale marně. Že by záměr? Teď po dlouhém pátrání a za pomoci dTestu jsem se k nim dostala, ale na stránkách Maxima pojišťovny! Dokonce tam i je, že máte povinnost škodní událost nahlásit hned následující den, zřejmě aby měli stálý přísun zařízení, které si pak nechají, ať již na náhradní díly či pro jinou potřebu.

Podvedená se cítím hned několikrát. Částka, kterou jsem zaplatila za pojištění se téměř rovná částce, kterou mi přiznali jako plnění a navíc ji mohu využít jen v O2, kde bych musela doplatit zbytek. HW jsem odesílala s tím, že jde na posouzení a očekávala jsem, že mi dají vědět, zda bude opraven nebo se se mnou případně domluví na dalším postupu. Tady se vracím k tomu, proč mi přijde zpětně směšné, že jsem poškozený tablet měla „dobře zabalit“.

A tím můj příběh ještě nekončí…..

Zoufalá z nastalé situace jsem se vydala 3. 9. 2018 do O2 prodejny, že budu žádat vydání nového HW, což se objevilo v druhém dopise (na rozdíl od prvního, kde přiznali pouze kredit). Podotýkám, že dle původního vyjádření O2 mi mělo být plnění k dispozici od 1. 9. 2018.

Na prodejně hledal v počítači podklady nejdříve obchodník, pak i vedoucí a nic! Žádné kredity, žádné vydání nového HW. Odcházela jsem s tím, že to zjistí a zavolají mi. Nezavolal mi dodnes nikdo. Pouze přišla sms:

„Děkujeme za návštěvu prodejny O2. Byli jste spokojeni s řešením Vašeho požadavku? Odpovězte ANO/ NE. Vaše O2“

Ne, ne a ne. Načež přišla další sms, že je to mrzí, a že mi zavolají co nejdříve a pomohou mi. Dnes to je již čtvrtý den a ticho po pěšině. Neozval se ani nikdo na stížnost, že jsem neměla plnění připravené na prodejně a proč. Taktéž jsem vznesla požadavek na kompletní vyjádření, včetně konkrétního cenového zdůvodnění, proč byla závada vyhodnocena jako totální poškození. Nic. Rozhodla jsem se tedy po několika dnech jim napsat s otázkou, zda mám kontaktovat Maxima pojišťovnu, když se mnou O2 nekomunikuje, a přišla mi jen strohá odpověď, bez omluvy či vysvětlení, že můj kredit je již připraven.

Dále jsem hned 31.8. volala kvůli vypovězení mobilního internetu, když si O2 přivlastnilo můj přístroj a já ho tak nemám na čem provozovat. Měl mi poštou do středy 5. 9. přijít kód, kterým jsem měla ověřit svou totožnost, aby mohlo k vypovězení dojít. Nepřišlo nic a musela jsem tam volat znova a najednou mě šlo ověřit i jinak a snad je to vypovězené. To zjistím až ve vyúčtování, protože výpovědní lhůta je 30 dní a tak musím platit internet, který nevyužívám ještě další 3 týdny. Doufám tedy, že to nebude déle.

Mimochodem, v mé aplikaci MojeO2 se stále tváří pojištění jako aktivní, i když mělo, dle vyjádření, před více jak týdnem zaniknout. Jsem zvědavá na fakturu.

Další služby O2 už nechci, nechci ani další přístroj, ani se slevou, ani s pojistným plněním. Raději si pořídím internet jinde. Svým dětem jsem v budoucnu chtěla vyměnit dobíjecí kartu za tarif u O2, ale po této zkušenosti ani náhodou. Nejenže tam levá ruka neví, co dělá pravá, ale hlavně pojem „stálý a včas platící zákazník“ pro O2 neznamená absolutně nic.

reklama
reklama

Redakce

Dotekománie vás provede světem mobilních zařízení a technologií. Čtěte, ptejte se, komentujte.

Komentáře

Jaroslav Loskot

9. 9. 2018, 20:41

Za 18 let co využívám mobilní služby, jsem už vyzkoušel všechny. Začátek u Oskara a pak chronologicky Paegas, Eurotel, T-Mobile, Vodafone, neveřejný tarif u O2 a zpět k Vodafone. Jediný Oskar/Vodafone mě nikdy netahal za nos, splnil vždy, to co bylo domluvené a slevy pro věrné zákazníky jsou někdy celkem výrazné (třeba zrovna zítra mi přijde pro ženu telefon kde místo ceníkové ceny 7990,- mě bude stát 4801,-, či skrze Vodafone linku jsem pro synátora nakonfigurovali tarif za pár korun tak aby odpovídal mým potřebám). S O2 mám dokonce takovou zkušenost, že při přechodu mých dvou čísel z neveřejného tarifu nesplnily termín převodu k Vodafone a dokonce čísla byla 8 dní odpojena ze sítě (omluva samozřejmě žádná a kdybych každý den nevolal na jejich ,,podporu“ a nakonec nepohrozil stížností na ČTU tak bych snad o ty čísla i přišel , Vodafone v tomto případě nedokázal pomoct protože nedošlo k propuštění čísel od O2).
Cenama si člověk nepomůže, všichni tři jsou na tom +- stejně (jen nabídka nižších či individuálních tarifů se liší), takže zbývá přístup k zákazníkovi a ochota vyjít mu vstříc a to má pro mě Vodafone nejlepší (celkem 11 let, aktuálně 8 let v kuse).

Přemysl Vaculík

10. 9. 2018, 7:19

U Vodafonu jsem byl od dob Oskara. Když mi končila smlouva, tak jsem si naivně myslel, že by za tu dobu nabídnou tarif, s kterým bych byl spokojený. Stačil by mi ten studentský. Nabídli mi jen běžný a když jsem se zeptal, jestli nemají lepší, takže ne. Na to jsem jim odvětil, že jdu k T-Mobile a Vodafone jen krásně dodal: „Sbohem“. Takže asi tolik k věrnému zákazníkovi. Jak člověk nemá pod palcem 5 a více SIM karet, je jim zákazník ukradený.

Android aplikace

No nevim jak Vy ale ja kdyz si koupim pojisteni tak si prectu podminky abych pak takhle nemusel brecet… naprosto standartni postupy trochu zmatku u o2 jinak nic hrozneho … neprijde mi to tak dulezite aby ztoho musel byt clanek…

Přemysl Vaculík

9. 9. 2018, 20:21

Tady nejde jen o podmínky. Místo posouzení závady a informování klienta tady došlo k automatické likvidaci tabletu, přičemž následně dotyčná nemá tablet, kredity, peníze a ještě musí platit internet několik týdnů.

Android aplikace

ale to je vse uvedeno v podminkach pojisteni ne? jako nechci se hadat a uz vubec zastavat O2 ale myslim ze to tam uvedene bude ze ho muzou zlikvidovat… to je jak kdyz date reklamovat treba mobil, prodejci dojde jen dobropis a vy si dojdete pro penize ikdyz jste je nezadal… proste to tak je

Přemysl Vaculík

10. 9. 2018, 19:30

O2 deklarovalo, že tablet jde na posouzení. Tedy, klientka měla být informovaná, jaké jsou možnosti. Místo ho došlo k automatické likvidaci.

Android aplikace

ano vzdy jde vsechno k posouzeni myslim to tak ze kdyz jdete neco reklamovat obycejny zamestnanec tady se bavime o O2 zamestnanci nemuze nic rozhodnout vzdy se neco nekam posila na posouzeni je to z duvodu ze obycejny zamestnanec na to nema kompetenci… a likvidator pojistne udalosti rozhodl o likvidaci… ale uz tu nebudeme diskutovat pak to bude vypadat ze jsem nejaky zamestnanec 02 :-D

Přemysl Vaculík

10. 9. 2018, 21:59

To ano, ale zákazník by měl být informován, co bude následovat. Až na základě jeho rozhodnutí by mělo dojít k nějakému řešení.

Vlastislav Došek

9. 9. 2018, 16:28

Tohle „levá ruka neví co dělá pravá “ si O2 táhne už od dob Eurotelu. Na fakturach kraviny, službu kterou jeden měsíc zrusite máte další měsíc znovu na faktuře a podobné, pravidelně se opakující radosti. Od O2 jednou tarif a jednou O2TV a už raději nikdy nic. Ikdyž se teď už několik měsíců snažíme zrušit tarif na data z T-M, máme na to už 3 písemná potvrzení a tarif běží veselé dál… Z bláta do louže.

Matěj Vondráček

9. 9. 2018, 12:32
Android aplikace

Proč jste se neobrátila na ČOI?

Petra Kubalkova

9. 9. 2018, 14:17

COI jsem psala asi pred tydnem, zatim cekam odpoved;-)

Petra Kubalkova

9. 9. 2018, 12:24

Diky za reakce, pridam jeste zkusenost s nakupem telefonu u O2 pro syna, ktera prave souvisi s tim – nekupovat zbytecne sluzby…pri nakupu chteli moje cislo, durazne jsem rekla, ze nechci spojovat muj ucet s nakupem telefonu prave proto, abych opet nemusela resit po mesici pojisteni (na prodejne tvrdili, ze pojisteni je soucasti a muzu si ho po mesici zdarma zrusit. Nikdo se neptal zda chci nebo nechci pojisteni). Po dohadech mi prodavacka rekla, ze pristroj mi v tom pripade muze prodat jen na vyjimku! Tu mi pak laskave udelil vedouci….a ano, silne mi jejich chovani pripomina praktiky tzv.smejdu.

Tiep Nguyen

9. 9. 2018, 12:01
Apple aplikace

Přestup na jineho operátora nic moc nevyřeší. Na začátku se k vám chovají mile, ale jakmile se něco semele, tak vám hází klacky pod nohy, jen co to jde. Měl jsem špatnou zkušenost jak s O2, tak i s Vodafone. Pojisteni na mobil? Za mě naprostá kravina, kterou si vymysleli, jen aby ze zákazníků dostali další peníze. Setkal jsem se s tolika případy známých, kteří i když měli sebelepší „pojištění“, tak nakonec dopadli tak, že se na ně zkrátka vykašlali a měli smůlu.
Takže pokud nechcete starosti navíc, zbývají jen pár věcí:
1. Platit řádně a včas tarif a všelijaké poplatky
2. Pořádně si vždy přečíst podmínky.
3. Nekupovat zbytečné služby typu „pojisteni proti blbosti“.
4. Modlit se aby se vám stroj neporouchal, nepoškodil, protože ve většině případů jste stejně nakonec na to sami

Marek Mieč

9. 9. 2018, 11:59
Android aplikace

No to jsou podvodníci !!! Pokud mělo být zařízení nejdřív posouzeno, meli Vás nejdřív informovat o rozhodnutí a pak jednat. Za další, určitě jste v něm mela data, o které jste přišla a to bych považoval ze strany O2 jako krádež. Oslovte média, určitě rádi tento podvod zveřejní. Příp. oslovte telekomunikačný úřad.

Tak jistě,vhledem ke kartelové dohodě všech operátorů,požehnané státem,tak proč se přece snažit,stejně nemáte kam přejít,protože je to všude stejné a ještě dlouho bude,když si poslanci mastí kapsy,do kterých jim operátoři dávají prachy a není toho málo,,,To se přece vyplatí !!!!!Pochopitelně že ano,stačí se podívat jak to má velká trojka nastavené a o tom že máme třetí nejdražší tarify v EU,každý ví,ale co??Tak mít 100 litrů měsíčně,od nového roku navýšené o dalších 20%,tak se přece nebudu vúbec zajímat,whoo is whoo.Notabene,když mi operátor účtuje za vše neomezeně a 10 gb dat v rámci retenčního tarifu 149 káčé i sDPH…Pasti,pasti,pastičky…A pak že už umíme zatočit se šmejdy,,,No jo,ale to by v parlamentě ti samí šmejdi sedět…

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim