Apple by se mohl dostat na dno, a to kvůli vysokým provizím

Apple by se mohl dostat na dno, a to kvůli vysokým provizím
2018-08-24T11:30:35+02:00
• 24. 8. 2018
5

Apple již nějaký ten pátek po vývojářích chce, aby své aplikace pouze pronajímali, nikoliv prodávali. Jablečná společnost je zkrátka a jistě nenasytná a v budoucnu by se jí to mohlo pekelně vymstít. 

Vymstít se jí to může již brzy, neboť se údajně streamovací služba Netflix chystá opustit App Store, a to kvůli novým fakturačním podmínkám, viz článek ZDE. Jen pro informaci, kdyby se tak skutečně stalo, Apple by přišel o jednu z nejdůležitějších aplikací vůbec. 

Apple v problémech, vývojáři jsou nespokojeni

Vývojáři jsou natolik nespokojeni s novými podmínkami, že by dokonce mohly zasáhnout antimonopolní úřady. Ty by následně Apple donutily jeho provizi za placené aplikace snížit. Ne nadarmo se v byznysu říká, že 20 % je málo, 30 % je zlodějna a 25 % je férový podíl. Hádejte, který procentuální podíl z každé částky Apple má (= odpověď zní 30 %). Pokud je však daná aplikace v App Storu déle než rok, poplatky se následně sníží na 15 %. 

K celé situaci se vyjádřil dokonce také Ben Schachter, což je ve světě byznysu velmi uznávaný analytik. Ve své zprávě prohlásil, že kdyby Apple snížil své provize, mělo by to velký negativní dopad na jeho finance. 

„Věříme, že v současné době je Apple pod velkým tlakem vývojářů, a to kvůli provizím z každé platby. Vývojáři si myslí, že jejich výše je zcela neakceptovatelná, ovšem neuvědomují si, že by jejich změna měla velký dopad na celkové zisky Applu – v budoucnu by mohl přijít až o 16 mld. amerických dolarů“ 

Ben Schachter nadále uvedl, že někteří herní vývojáři mají pocit, že výše provizí, které si účtuje Apple a Google, jsou zcela nespravedlivé. Na provize již reagovala aplikace Fortnite, která se do Obchodu Play vůbec nežene. Prozatím více informací nemáme, jakmile ale zjistíme více, budeme vás o tom informovat prostřednictvím článku na našem webu.

Zdroj: 9to5mac.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Passionate Senior Editor at Dotekomanie.cz, where tech meets storytelling. Seasoned Sales Director, weaving technology into every success story, and relishing every moment of it!

Komentáře

Jiří Doubravský

27. 8. 2018, 12:06

To je případ kdy Android dává uživatelům opět daleko větší manévrovací prostor než iOS. U androidu můžete instalovat aplikace z webu i mimo katalog aplikací spravovaný applem či googlem. Proto také pro android hned vzniklo několik alternativních katalogů aplikací které mají daleko lepší provizní podmínky, například Samsung Apps, Amazon Appstore, F-Droid, Aptitode, … o tom si uživatelé iOS mohou nechat jen zdát, ti tolik možností únikových cest prakticky nemají (kromě opuštění celého ekosystému či jailbreaku kterým ale příjdou o záruku na celý telefon).

Libor Foltýnek

24. 8. 2018, 13:09

Druhý úhel pohledu: Apple vybudoval celý ekosystém, udržuje ho, vyvíjí hardware, vývojáři „jen“ vyvinou aplikaci, ale o distribuci se už stará zase Apple. Každá apka ve storu má mnohem větší šanci na to, se prosadit, než kdyby byla na webu autora a třeba na Slunečnici a podobných.
Neumím posoudit, jestli je 30% moc nebo málo, asi by bylo férovější nastavit nějaký strop třeba, ale pokud by Apple přišel o větší zdroj příjmů, mohlo by to pak dopadnout i na ty vývojáře.

Zdeněk Koutský

VIP 24. 8. 2018, 14:56

Tohle je moc dobrý postřeh, děkuji za něj Libore! 🙏🏻

Když nad tím tak přemýšlím, tak 30 % je skutečně moc. Na druhou stranu, pokud je aplikace déle než 365 dní v App Storu, Apple si vezme pouhých 15 %. Má to své pro a proti.

Další úhel pohledu: vývojáři moc dobře ví, že právě v App Storu mohou vydělat nejvíce peněz, v porovnání s Obchodem Play. Tak to je už od samotného začátku. 👍 Problém možná bude taky v samotných vývojářích, kteří začínají být také hladoví, což je v pořádku. Já jen doufám, že obě strany nakonec budou spokojené.

No na každou nenažranou svini se vaří voda. Myslím, že je to jen otázkou času, kdy začne štěstí, vývojáři a uživatele opouštět více takových firem. Facebook a jeho reklamní bahno. Možná to lidem konečně dojde, že nejsou pro firmu jako uživatele vůbec nic. Že jim jde jen o prachy z reklam.

Jiří Chrtek

26. 8. 2018, 18:31

No, pokud si uživatel Facebooku myslí, že je pro něj něco více, než jen jedna z miliard kapek, které tvoří jeho příjem, pak je takový uživatel naivní hlupák. O co jiného by mělo takovým společnostem jít, než o prachy? Co je na tom špatného? Uživatel chce nějakou službu, firma jim službu poskytne. Ovšem že ne zadarmo. Berte, nebo nechte být.

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat