reklama

Amazon je absolutní jedničkou, Google si polepšil o 420 % a Apple nestačí

Amazon je absolutní jedničkou, Google si polepšil o 420 % a Apple nestačí
2018-08-22T11:04:26+02:00
• 22. 8. 2018
2

S odstupem času bychom mohli říci, že právě společnost Amazon je průkopníkem v segmentu chytrých reproduktorů. V současné době je totiž absolutní jedničkou, alespoň co se celosvětových prodejů týká. Amazon je na tom s prodeji tak dobře, že za sebou nechal i největšího konkurenta Google. 

Amazon králem trhu, Google mu je ale v patách

Kdo by to byl ještě nedávno řekl, že právě Apple a Google budou tahat za špatný konec. Abych vše uvedl na pravou míru, Google na tom není zase tak špatně, jak se na první pohled může zdát. Jde o celosvětovou dvojku a se svými produkty Home se pomalu a jistě dotahuje na Amazon, který zatím neuvěřitelným způsobem drtí svou konkurenci. Ono se není čemu divit. Pokud mě paměť nemate, tak Amazon tu byl de facto úplně první. Nabízí kvalitní chytrý reproduktor za nízkou cenu a s velmi inteligentním hlasovým asistentem. Google na to jde podobným způsobem, ale vše má svůj čas. 

Apple si zlomil vlastní větev

A co Apple, který je první americkou společností, která jako první v historii překonala hranici jednoho bilionu dolarů? Je na tom opravdu špatně, a může si za to sám.  Jablečná společnost se zhruba před rokem pochlubila se svým chytrým reproduktorem HomePod, který je opravdu povedený – zvuk s pořádnými basy v tak malém těle chce snad každý. Apple si ale zlomil vlastní větev tím, že reproduktor nebyl připraven na masový prodej. 

Oficiální datum prodeje tak muselo být posunuto o několik měsíců a zákazníci pochopitelně nechtěli čekat. Ti, co ale trpělivě počkali, museli být lehce na vážkách. Apple nastavil zatraceně vysokou cenu, což by ale ve finále nemusel být ani takový problém. Osobně největší problém vidím v omezenosti – HomePod spolupracuje pouze s Apple Music a s operačním systémem iOS a macOS, o hlasovém asistentce Siri raději a ani nemluvím. Otázkou pak tedy je, kdo by takový reproduktor skutečně chtěl?

Amazon první, Google druhý a třetí není Apple

Zpět ale ke statistikám, které nyní zveřejnila společnost Strategy Analytics. Ta ve své zprávě uvedla, že meziroční prodeje chytrých reproduktorů zaznamenaly 420procentní nárůst. Jen samotný Amazon se svým Echo si meziročně polepšil o 64 %. Google celkově prodal 3,2 mil. kusů reproduktorů Home, včetně Home, Home Mini a Home Max. Zajímavé je, že si stejnojmenná společnost dokázala v období od dubna do června tohoto roku polepšit o 27,6 %. 

Amazonu se přeci jen tržní podíl snížil, a to ze 75,8 na 41 %. Amazon však dokázal prodat 4,8 mil. kusů chytrých reproduktorů, zatímco Google 3,2 mil. Ve stejném období loňského roku Amazon prodal 2,9 mil. a Google jen 600 tisíc kusů. Velmi dobrou práci odvedli v Googlu. 

Co se prodejních čísel HomePodu týká, Apple nemůže být vůbec spokojen. Celkově totiž prodal zhruba 700 tisíc kusů reproduktorů, a to během druhého čtvrtletí roku 2018. Na druhou stranu si oproti prvnímu čtvrtletí polepšil o celých 600 tisíc. Abyste ale nebyli zmateni, Apple není třetím největším prodejcem – je totiž až čtvrtým. Třetím největším prodejcem je společnost Alibaba, která prodala 800 tisíc svých reproduktorů. 

Zdroj: phonearena.com

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Senior Editor Dotekomanie.cz | bývalý student IT | velký milovník a zároveň kritik Applu | milovník dýmek

Komentáře

Petr Hošek

22. 8. 2018, 11:20
Android aplikace

A nějaké odkazy kde se dají koupit?? 3

Zdeněk Koutský

22. 8. 2018, 13:10

Co přesně myslíte, jednotlivé reproduktory?

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim