reklama

App Store vs. Play Store – Apple vede

App Store vs. Play Store – Apple vede
2018-07-19T14:44:18+01:00
• 19. 7. 2018

Obchod s mobilními aplikacemi App Store tu s námi již nějaký ten pátek je. Společnost Apple tuto službu vůbec poprvé zprovoznila 10. července roku 2008. Zajímavostí je, že už po 24 hodinách bylo z App Store staženo více než jeden milion aplikací. O čtyři roky později, v roce 2012, na něm existovalo přes 650 000 aplikací a staženo jich bylo více než 35 miliard.

Hlavní konkurenční obchod s aplikacemi, Google Play (neboli Obchod Play, jak chcete), vznikl o čtyři roky později, přesněji 6. března 2012. Počet dostupných aplikací v obchodě poměrně rychle roste. V září roku 2012 jich bylo zaznamenáno 670 000 a celkem 25 miliard jich bylo staženo. To jsou neuvěřitelná čísla.

Apple a Google tak spolu vedou bitvu od roku 2012. V této bitvě má však jablečná společnost jednoznačný náskok. Již během prvního pololetí tohoto roku dokázali iOS uživatelé utratit v App Storu téměř dvojnásobek toho, co Android uživatelé v Obchodě Play. 

Obě společnosti si ale mohou v poklidu podat ruce, neboť každá z nich zaznamenává velmi solidní meziroční růst. Pojďme se ale společně podívat na detailní čísla, ze kterých člověku zůstane rozum stát. 

App Store vydělal dvojnásobek toho, co Obchod Play

Začneme nejdříve App Storem. Dostal od nás přednostní právo, neboť byl na trhu první. Dokonce i v abecedě je před Obchodem Play (samozřejmě tuto větu berte s humorem). Nicméně, zisky jablečného obchodu s aplikacemi od ledna do června tohoto roku byly přibližně 22,6 mld. amerických dolarů, což je v přepočtu asi 492 mld. korun při kurzu 22,1 Kč za jeden dolar. Analytická společnost Sensor Tower prohlásila, že se jedná o 26,8 % meziroční nárůst.

Zato konkurenční obchod s aplikacemi od Googlu je na tom o něco málo hůře. Za první pololetí dokázal Obchod Play společnosti Google vydělat zhruba 11,8 mld. amerických dolarů, což je přibližně 260 mld. korun při kurzu 22,1 Kč za jeden dolar. Na první pohled je tedy jasné, že se jedná pouze o poloviční zisky v porovnání s App Storem. Na druhou stranu, Obchod Play si meziročně polepšil o neuvěřitelných 29,7 %.

Obchod Play vede v počtu stažených aplikací

I na otázku „Proč je rozdíl mezi obchody tak znatelný?“ máme odpověď. Podle analytiků je hlavní příčinou čínský trh, na kterém je App Store dostupný, zatímco Obchod Play nikoliv. Celá pozice se však změní ve chvíli, kdy se podíváme na počet stažených aplikací. 

Obchod Play za stejné období zaznamenal zhruba 36 mld. stažených aplikací, což je o polovinu více než konkurenční App Store, jenž zaznamenal 15 mld. stažení. Jak u Googlu, tak u Applu tato čísla meziročně vzrostla. Google si meziročně polepšil o 10,6 %, zatímco Apple o 13,1 %. Jak ale poznamenala společnost Sensor Tower:

„Společnost Apple sice nezaznamenala takový počet stažení, zato dokázala vydělat dvojnásobek toho, co konkurenční Google.“ 

Mezi nejvíce stahované mobilní aplikace v první polovině roku 2018 jednoznačně patří Facebook. Ihned za Facebookem se nachází WhatsApp, Messenger a Instagram. Naopak nejvíce svým vývojářům vydělaly Netflix, Tinder a Tencent Video. 

Zdroj: cultofmac.com

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Senior Editor Dotekomanie.cz | bývalý student IT | velký milovník a zároveň kritik Applu | milovník dýmek

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim