reklama

Youtube představil zajímavé novinky

Youtube představil zajímavé novinky
2018-06-22T07:44:25+02:00
• 22. 6. 2018
4

V tomto týdnu jsme se dočkali nového video služby IGTV, která má konkurovat právě Youtube, ale po dnešku to bude o něco těžší. Právě Youtube představil v rámci VidCon 2018 novinky pro youtubery, díky kterým mohou nabídnout o něco více možností svým odběratelům.

Členství (Memberships)

V rámci Youtube bylo možné v některých krajinách podporovat autory kanálů skrze měsíční příspěvek v necelé hodnotě 5 dolarů. Tento model zůstává a je rozšířen na členství. Nyní tedy bude možné nejen se přihlásit k odběru, ale stát se členem komunity kolem konkrétního Youtube kanálu. Tvůrce bude moci této skupině zveřejňovat příspěvky, zpřístupňovat exkluzivní videa, tvořit živá vysílání a podobně.

I zde zatím platí, že novinka bude dostupná jen ve vybraných zemích, aspoň co se týče možnosti aktivování členství samotnými youtubery. Bohužel Česká republika nepatří mezi takové krajiny, ale například Slovensko ano.

Kromě toho budou muset splňovat několik podmínek. Youtuber musí být členem YouTube Partner Program, musí mu být nad 18 let a kanál musí mít minimálně 100 000 odběratelů.

Dalo by se tedy říci, že Youtube svým způsobem konkuruje službě Patreon, kde za poplatek se uživatel dostane k exkluzivnímu obsahu. V případě Youtube je zde nastavena jedna cena, z které si Youtube bere 30 %.

Merchandise

Pokud sledujete Youtube, možná jste již zaslechli slovíčko „merch“, což jsou vlastně produkty navržené přímo youtubery, nebo obsahují jejich logo a podobně. Právě tyto produkty jim pomáhají získávat další finanční prostředky nejen pro svou tvorbu. Do této chvíle mohli nabízet merch jen skrze partnerské obchody nebo vlastní stránky, přičemž odkaz bývá uveden v popisku videa.

Nyní ale získávají možnost propagovat svůj merch přímo na Youtube, ale samotná sociální síť nenabízí jakékoliv nástroje na přímý prodej. Zde jde o partnerství s některými společnostmi zajišťující merch právě pro youtubery. Zde tedy bude záležet hlavně na dohodách mezi Youtube a společnostmi zabývajícími se výrobou a prodejem těchto produktů. Zatím ale jde jen o spolupráci s firmou Teespring. Jestli se něco takového objeví v Česku, nevíme.

Premiéry

Pakliže se na Youtube kanálu naplánuje živé vysílání, je k dispozici funkce, která vás upozorní na začátek přenosu. Bohužel v případě běžných videí nebylo něco takového možné a museli jste sledovat daného tvůrce na sociálních sítích, kde informoval, kdy bude další video k dispozici. Nově ale získávají tvůrci funkci, která zpřístupní video, respektive nabídne možnost nechat se upozornit, až bude k dispozici.

Youtuberovi tak stačí naplánovat video, aktivovat funkci a odběratelé uvidí, kdy bude další obsah k dispozici. Rozhodně se jedná o zajímavou funkci, díky které už netřeba sledovat sociální sítě, jen abyste zjistili, kdy bude další video.

Zdroje: techcrunch.com, youtube.googleblog.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Už by mohli konečně představit to černé schéma aplikace jako to mají na iOS verzi.

Mário Šišovský

22. 6. 2018, 8:25
Android aplikace

Presne tak, uz to trva strasne dlho!!!

No hodně dlouho a nechápu co je na tom tak náročného změnit to na z bílé na černou hlavně že tam přidávají blbosti typu upozornění při dlouhodobém sledování videí :D

Přemysl Vaculík

22. 6. 2018, 18:17

Problémem jsou různé displeje všech Androidů. U iPhonů je to jednodušší.

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim