reklama

Apple #BatteryGate – konkurence asi využije šanci

Apple #BatteryGate – konkurence asi využije šanci
2017-12-30T20:16:24+02:00
• 30. 12. 2017
2

Trh se smartphony je poměrně mladý, ale i za tak krátký čas se rozpoutal silný konkurenční boj. Ten mnohdy vyústil i v marketingové přestřelky, kde dominoval zejména Samsung na americkém trhu. Příkladem může být poslední reklama, která ve své podstatě shrnuje všechny takové „rýpance“ do Applu.

Nyní se asi dočkáme dalšího podobného marketingu, a to nejen od Samsungu. Ke konci roku totiž vznikla kauza, která se dá nazvat jako #BatteryGate. Bylo objeveno, že Apple záměrně snižuje výkon iPhonů, pakliže je baterie starší. Vše odůvodňuje jako snahu o prodloužení její životnosti. Bohužel toto vysvětlení nebylo dostatečné, což vedlo k 12 žalobám kvůli záměrnému snižování výkonu.

Apple se již stihl omluvit v oficiálním prohlášení. Nezůstal jen u slov, nastartoval totiž akci, v rámci které je možné si nechat vyměnit baterii za zvýhodněných podmínek. Navíc v další aktualizaci systému iOS přibudou funkce pro zjištění stavu baterie.

Apple se veřejně omluvil za snižování výkonu iPhonů, připravil si speciální akci

Dalo by se říci, že Apple zareagoval správně a nyní dělá všechny možné kroky, aby byli zákazníci spokojeni. Bohužel takto dal cennou munici konkurenci, která pravděpodobně využije celou kauzu ve svůj prospěch. Rozhodně se jedná o velkou příležitost.

Zatím tedy neexistuje jakákoliv reklama na konkurenční zařízení, která by vyzdvihovala, že svá zařízení konkrétní výrobci nezpomalují postupem času. Na druhou stranu se již některé firmy oficiálně vyjádřily, že jim záleží na zákaznících a nikdy by něco podobného neudělaly.

Oficiální vyjádření zveřejnily firmy HTC, Motorola, Samsung a LG. Jednoznačně prohlašují, že nikdy nesnižovaly výkon starších zařízení a nikdy nebudou. Spíše používají pokročilejší techniky, které se snaží šetřit baterii a případně lépe řídit její používání.

Stinná stránka

Apple se může obhajovat, že myslel na zákazníky, aby jim zařízení vydrželo co nejdéle. Ačkoliv snížení výkonu nebylo až tak razantní, lze celou situaci pojmout i jinak. Ke snižování mohlo docházet i proto, aby mírně přinutil zákazníky k nákupu nového zařízení. Ale jedná se jen o různé pohledy na tuto problematiku. Pravděpodobně až soud rozhodne ve všech žalobách, jak to tedy bylo a jestli došlo k záměrnému klamání zákazníka.

Pravděpodobně se objeví reklamy, které si budou utahovat z Applu kvůli této kauze. Otázka je, jestli se případné snažení nějak projeví na odlivu majitelů iPhonů třeba k Samsungu nebo HTC.

Zdroje: phonearena.com, phonearena.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Toto je chrapunstvo najvacsieho rozmeru, vedome poskodzovanie zakaznikov!!! Bodaj by prehrali miliardy!!!!

Pokud by Apple opravdu myslel „na zákazníky“, tak by jim dal v nastavení vybrat (něco jako mají Windows). Tedy buď plný výkon za cenu nižší výdrže, nebo nižší výkon za cenu vyšší výdrže.
To že to udělal potají a čekal že si toho nikdo nevšimne, je jednoznačný důkaz „kurvítka“ které mu holt neprošlo.

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim