reklama
samsungobr

Vodafone a T-Mobile – neomezené sledování videí, ale pozor na reklamy aktualizováno

Vodafone a T-Mobile – neomezené sledování videí, ale pozor na reklamy [aktualizováno]
2017-11-17T19:30:56+00:00
• 17. 11. 2017
1

V tomto týdnu jsme se dočkali dalších „neomezených“ služeb od operátorů T-Mobile (StreamON) a Vodafone (Video Pass). Oba nabízejí možnost si předplatit sledování video služeb bez započítávání do FUP. V případě StreamON od T-Mobile se došlo na to, že reklamy a analytické nástroje mohou čerpat z datového balíčku. Takže delší reklama před videem na Youtube může ukousnout značný díl dat.

Podobná situace je i u Vodafonu a jeho balíčku pro sledování videí. To také potvrzuje na Twitteru a odkazuje na podmínky služby Video Pass, kde je uvedeno, že se reklamy započítávají do FUP limitu.

„Dobré ráno, i u našeho Video Passu je třeba počítat s tím, že se přehrávané reklamy odečítají ze základního datového balíčku. Reklamní spoty se načítají z různých zdrojů třetích stran, nejde je jednoznačně identifikovat.“ Martina z Vodafonu (Twitter)

Ačkoliv se u obou služeb nebude započítávat značná část datového toku do FUP, tak právě reklamy mohou spotřebovávat data. Pakliže si někdo pořídí tyto video služby s tím, že si nechce zbytečně kupovat větší datový balíček, může vyčerpat například svých pár set MB za poměrně krátkou chvíli. Pokud k tomu připočítáte ještě podmínku, že balíčky fungují jen do té doby, dokud máte FUP, tak se jedná o celkem zvláštní praktiku.

Nebudeme dělat závěry, jestli to byl záměr, nebo jen na to nemysleli operátoři – to necháme na vás. Bohužel se jen potvrzuje, že slovo „neomezeně“ má asi v Česku zcela odlišný význam, než by běžný člověk chápal.

Nyní jsme se jen poučili, že při jakémkoliv dalším představení novinek od českých mobilních operátorů budeme muset pečlivěji pročítat podmínky a hledat výjimky.

Aktualizováno

 na svém Twitteru upozornil svým zkoumáním na fakt, že nové balíčky od operátorů se nevztahují na reklamy, například v aplikaci Youtube. Ve svém zkoumání pokračoval a došel k závěru, že Vodafone má svůj systém nastavený mnohem lépe. Za 8,5 hodin sledování Youtube videí se snížil FUP balíček u Vodafonu o 9,9 MB. U T-Mobile se jednalo o 1 GB.

I tak doporučujeme ostražitost při sledování, aby vám dlouhé reklamy neuřízly velký kus dat z FUP.

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Jan Roháč

17. 11. 2017, 20:23

Zbytečně vyhozené peníze tak, či tak.

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit