reklama

Apple chce umístit 3D senzor na zadní stranu iPhonu

Apple chce umístit 3D senzor na zadní stranu iPhonu
2017-11-17T11:00:59+02:00
• 17. 11. 2017

Apple pracuje na 3D senzoru, který by byl na zadní straně iPhonu. Pomůže při tvorbě virtuální reality a spolu s předním senzorem pro odemčení telefonu bude pro nové zákazníky velkým lákadlem. To vše ale přijde nejdříve až v roce 2019.

Systém by využíval jinou technologii, než je ta, kterou v současné době používá TrueDepth. Ten se nachází na přední straně iPhonu X. Stávající systém pracuje s technikou strukturovaného světla. Promítá obraz 30 000 laserových bodů na obličej uživatele a měří tím zkreslení. Díky tomu může vytvořit přesný 3D obraz, který slouží k autorizaci. Snímač na zadní straně by měl používat časový přístup, který vypočítá čas potřebný k tomu, aby se laser odrazil od okolních objektů a vytvořil tak trojrozměrný obraz prostředí.

Dá se očekávat, že společnost od svého systému TrueDepth neupustí, takže i budoucí iPhony jím budou disponovat. Jako bonus budou mít již výše zmíněný snímač. Apple prý už dokonce navázal kontakt s potenciálními dodavateli systému. Mezi ně patří firmy jako Infineon Technologies AG, Sony Corp., STMicroelectronics NV a Panasonic Corp. Testování technologie je ovšem teprve v počáteční fázi. Veškerá tvrzení pochází od zdrojů, které si nepřály být jmenovány. Vedení americké firmy to odmítlo komentovat.

Přidání zadního senzoru by rozšířilo možnosti aplikací s rozšířenou realitou. Výkonný ředitel Tim Cook považuje virtuální realitu za stejně revoluční, jako je smartphone. Zmínil se o technologii Good Morning America (překl. Dobré ráno, Ameriko). Dává jí stejnou váhu jak v oblasti výnosů volání, tak v růstu tržeb.

„Vidíme věci, které změní způsob práce, hraní, spojení a učení,“ řekl v posledním prohlášení. „Virtuální realita navždy změní způsob využívání technologií,“ dodává.

Apple vidí ve VR budoucnost

Apple letos vydal softwarový nástroj ARKit, který usnadňuje vývojářům vytvářet aplikace s VR pro iPhone. Nástroj se hodí při identifikaci plochých ploch a umístění virtuálních objektů na tyto plochy. Problémy mu dělají vertikální roviny, jako jsou dveře, stěny nebo okna. Zároveň nemá přesné hloubkové vnímání. To lze využít při interakci digitálních obrazů se skutečnými věcmi. Lehce si to lze představit na následujícím příkladu. Pokud digitální tygr chodí za skutečnou židlí, židle je stále zobrazena za zvířetem a ničí tak iluzi. Právě tomuto má pomoci zadní čilo.

Telefon iPhone X využívá svůj 3D snímač pro identifikaci obličeje, který nahradil snímač otisků prstů předchozích modelů. Výroba senzorového pole provázely zpočátku problémy částečně proto, že komponenty musí být naprosto přesně umístěné. Zatímco na přední straně musí být senzory správně umístěné, na zadní straně by se měl použít pokročilejší obrazový snímač. Díky němu mohou být systémy sestavovány v daleko větším objemu.

Zdroj: bloomberg.com

reklama
reklama

Je mi 22 let a studuji Tělovýchovu+žurnalistiku v Olomouci. Mezi mé největší koníčky patří sport. Především ale fotbal a posilování. Rád jezdím na kole, plavu a běhám, baví mě i zimní sporty jako lyžování a hokej. Rovněž se zajímám o zdravý životní styl. Pochopitelně se zajímám i mobilní telefony.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim