reklama

Android 8.1 – dejte si pozor na tovární restartování

Android 8.1 – dejte si pozor na tovární restartování
2017-11-15T16:48:58+02:00
• 3. 11. 2017
3

Google představil první vývojářskou verzi Androidu 8.1, která není zatím určena pro běžné používání. Do této chvíle se objevovaly jen novinky a změny, které systém obsahuje oproti současnému Androidu 8.0. Bohužel verze 8.1 obsahuje poměrně kritickou chybu systému, která může zapříčinit trvalé softwarové poškození zařízení.

Android obsahuje ochranu proti továrnímu restartování systému, aby jen tak někdo nemohl smazat data a používat zařízení. Abyste učinili kompletní uvedení mobilu do továrního stavu, musíte během tohoto procesu zadat své dřívější heslo při restartování (heslo, pin, gesto). Pokud zadáte tento bezpečnostní prvek správně, dojde k restartování.

Pakliže si ale nepamatujete třeba gesto, jako jeden uživatel, který ohlásil tento problém, tak při špatné volbě uvedete zařízení do nefunkčního stavu („bricknutí“). Bohužel nelze změnit způsob ověření. Takže nelze třeba zvolit zadání hesla ke Google účtu. Tato možnost prostě byla odebrána v Androidu 8.1 Developer Preview.

Podpora Googlu oznámila uživateli, že má využít možnosti reklamace a dojde k výměně zařízení. Pakliže si myslíte, že byste udělali downgrade na nižší verzi Androidu, tak vám to nový systém nedovolí díky nové ochraně FRP (factory reset protection).

Google se zatím nevyjádřil, jestli se skutečně jedná o chybu nebo o novinku. Na to si budeme muset počkat.

Zdroj: xda-developers.com

reklama
reklama

Miroslav Růžička

Redaktor a moderátor na našem YouTube kanálu a nadšenec do moderních technologií, který na našem webu působí již od roku 2013. Mobilní telefony ho ale zajímají již od dětství.

Komentáře

Jirka Dittrich

5. 11. 2017, 7:24

Uvidíme co na to XDA, jinak flashovat odmítám.

Vít Cidlinský

3. 11. 2017, 9:31

to musejí změnit,jak by třeba postupovali v servisech kdyby chtěli opravit mobil? Když standartní postup mají dát mobil do továrního nastavení.

Jednoduše nedají anebo, pokud to půjde, budou vyžadovat po zákazníkovi aby jej do továrního nastavení uvedl a samozřejmě ještě za jeho asistence se do telefonu přihlásí servis svým účtem.
Při odevzdávání tlf. ze servisu bude postup zase opačný.
Samozřejmě při korespondenčním způsobu vyřizování opravy to bude složitější, ale ne neřešitelné. Umím si představit, že mi servis poskytne „dočasné“ přihlašovací údaje a já jim ten telefon před odesláním do servisu takto „připravím“.

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim