reklama

Google chce zkvalitnit statistiky v Google Play

Google chce zkvalitnit statistiky v Google Play
2019-04-15T13:13:02+02:00
• 11. 6. 2017
1

Pokud vlastníte zařízení s Androidem, s vysokou pravděpodobností instalujete aplikace prostřednictvím Obchodu Play. Před instalací jakékoliv aplikace se můžete seznámit s uživatelskými recenzemi k aplikaci nebo třeba přibližným počtem instalací aplikace. Bohužel obě tyto informace jsou z mnoha důvodů zkreslené. A právě na tento problém se nyní Google zaměřil tím, že aktualizoval pravidla programu pro vývojáře.

Americká společnost se konkrétně vyhradila proti jakýmkoliv motivačním prostředkům (např. nabídka peněz, zboží, aj.), které by měly ovlivnit právě uživatelské recenze, statistiky hodnocení aplikací nebo počty instalací v Google Play. Ostatně používání takových prostředků je od samotného počátku proti zásadám Google Play.

Google se totiž setkal s případy, kdy jsou uživatelé určitými způsoby motivováni, aby zvyšovali hodnocení dané aplikace. I přesto, že se jedná o porušení pravidel, Google chce vývojářům ponechat také tzv. legitimní prostředky. Pomocí nich mohou vývojáři nové uživatele získat a motivovat k instalaci aplikace.

Z toho důvodu se společnost rozhodla pro lepší definování pravidel. V případě, že vývojáři budou využívat výše uvedené motivační prostředky ke zlepšení zmíněných statistik, Google taková hodnocení, popř. recenze bude ve svých datech filtrovat. Vývojářům také hrozí, že aplikace bude odstraněna z grafů hodnotících nejúspěšnější aplikace Google Play. V okamžiku, že se takové porušení pravidel bude opakovat, popř. bude zjištěno, že zásadně odporuje podmínkám Google Play, může být taková aplikace ze samotného obchodu odstraněna.

Google učinil takové kroky, aby statistiky na Google Play co nejvíce odpovídaly realitě a uživatelé nebyli chybnými daty klamáni. Společnost vývojářům důrazně doporučuje, aby žádné pobídkové akce nevyužívali. To je dáno i tím, že takto uměle motivovaní uživatelé se v aplikacích chovají naprosto odlišně než uživatel, který aplikaci nainstaloval z jiných důvodů. Provedená analýza chování uživatelů zjistila, že uživatelé, kteří jsou vývojáři motivováni, méně často využívají nákupů uvnitř aplikace. U této skupiny uživatelů lze rovněž zpozorovat to, že aplikace v jejich zařízení moc dlouho nevydrží.

Je pravdou, že hodnocení aplikací na Google Play má již dlouhou dobu řadu slabých míst. Často se zde setkáte uživatelskými recenzemi, které neodpovídají realitě. Kroky, pomocí kterých by hodnocení odpovídalo více realitě, jistě vítáme. A stejně jako v mnoha jiných článcích, tak i v tomto doporučujeme, abyste kromě uživatelských hodnocení sledovali také práva, které aplikaci po instalaci do zařízení udělujete.

Zdroj: android-developers.googleblog.com

reklama
reklama

Jiří Smrž

Fanoušek operačního systému Android, ale se zkušenostmi i s iOS a Windows Phone. Ve volném čase se rád věnuje sportům a sledování filmů nebo seriálů.

Komentáře

Kulisek Kulich

12. 6. 2017, 1:45
Android aplikace

Osobně jsem zažil víckrát, jak aplikace sama neustále podbízela ohodnocení 5 hvězdami tak otravně, dokud to uživatel neodkliknul, aby měl klid. Jinak místo počtu stažení bych ocenil spíš počet aktivně používaných aplikací. Mnoho uživatelů stáhne apku jen na vyzkoušení a pak ji smaže. Je absurdní to počítat do stažení.

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim