reklama

Výsledky Sony za rok 2016 hlásí více než poloviční propad

Výsledky Sony za rok 2016 hlásí více než poloviční propad
2017-05-02T07:44:23+01:00
• 2. 5. 2017

Japonské Sony představilo výsledky za fiskální rok 2016, který končil v letošním březnu. A kumulativní výsledek za všechny divize není nikterak přívětivý. Propad nastal i u mobilní divize. Dostává se tak Sony na okraj známých mobilních výrobců a je jimi pomalu vytlačována?

Sony je ve ztrátě, akciím se však daří

Firma Sony se nezabývá jen tvorbou mobilů, ale má pod sebou i další divize, jako je herní oddělení (PlayStation), oddělení zabývající se domácností, polovodiči, hudbou, financemi, obrázky a dalšími věcmi. Ve většině divizí nastal propad oproti fiskálnímu roku 2015. Tam, kde byl nárůst zisků, tak byl v jednotkách procent. Největší ztrátu zaznamenala mobilní divize, kde nastal propad o necelých 33 %, což činí v přepočtu 81 miliard korun českých. I přes pokles tržeb zůstala divize v zisku 2 miliardy korun českých.

sony financial year 2016

Společnost zaznamenala celkový propad veškerých financí o 6 %, avšak čistý příjem korporace klesnul o 50 %. Z 25 miliard čistého zisku z roku 2015 se v roce 2016 stalo pouhých 12 miliard korun českých.

Sony má však štěstí, jelikož jí její akcionáři věří. Záporná čísla se prakticky nijak výrazně neprojevila na ceně akcií. Po vydání akcií 31. března tohoto roku sice byl vidět jistý propad, který trval až do půlky dubna. Po té době však Sony opět začalo posilovat. I na druhém grafu je patrné, že z dlouhodobého hlediska se společnosti Sony daří dobře, protože za poslední rok prakticky jenom pozitivně roste. Zde je tedy jasně vidět, že ne vždy má negativní výsledek fiskálního roku dlouhodobější dopad na vývoj společnosti. U Sony to je také dáno tím, že se nezaměřuje jen na mobily, a tak si případnou ztrátu může hradit z jiných odvětví.

Například u menších výrobců mobilních telefonů, kteří se zaměřují jen na mobilní segment, tak by pro ně takový propad mohl být výrazně vyšším problémem a u nových značek teoreticky i likvidační.

Zdroj: gsmarena.com

reklama
reklama

Karel Čapka

Třiadvacetiletý absolvent žurnalistiky na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Zajímá se o moderní technologie, sociální sítě a má rád focení. Vždy si najde chvilku na čtení a baví ho učit se novým věcem. Zajímají jej dějiny, politika, geografie, Formule 1 a vlastně ode všeho něco.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim