reklama

(R)evoluce v podání Applu: App Store nově umožňuje reagovat na uživatelské recenze

(R)evoluce v podání Applu: App Store nově umožňuje reagovat na uživatelské recenze
2017-04-03T15:44:06+02:00
• 3. 4. 2017

S nedávným vydáním iOS 10.3 a macOS 10.12.4, Apple učinil velmi významný krok, který postihl App Store. Po opravdu dlouhé době mají konečně vývojáři možnost reagovat na uživatelské recenze, díky čemuž mohou nabídnout pomoc, požádat o následné dotazy, a celkově tak komunikovat se svými zákazníky. Jen upozorním, že tuto funkci nabízí Google Play již od roku 2013.

Nejen, že předchozí systém byl bolavým místem pro vývojáře, ale také pro samotné spotřebitele. Tak například, pokud vámi nainstalovaná aplikace neustále padala a potýkali jste se s různými problémy, mohli jste přes App Store podat stížnost. Jednalo se často o nejjednodušší způsob odeslání zpětné vazby. Vyhledat kontaktní údaje vývojáře nebylo nic lehkého. Autoři aplikací totiž neudávají e-mailovou adresu nebo informace o podpoře.

Podobné zpětné vazby mohly vývojářům pomoci identifikovat nové chyby nebo další dosud neznámé problémy. Bohužel doposud žádná taková možnost reakce od uživatelů nebyla dostupná.  Mnozí vývojáři byli navíc donuceni vymyslet si své vlastní taktiky a celý systém App Storu obejít. Ne vždy se ale jednalo o moudré rozhodnutí.

Bez zpětné vazby uživatelů nemohli vývojáři vytvořit ani smysluplnou komunitu, která by se zabývala aplikacemi od daných autorů. Nemohli totiž reagovat na různé požadavky, které se týkaly nových funkcí. Nebylo dokonce možné ani vysvětlit svou vlastní myšlenku, co mají vývojáři v plánu, a tak dále.

Když uživatelé zjistí, že vývojář věnuje větší část pozornosti reakcím, bude pravděpodobně samotné hodnocení aplikace vyšší. Na základě toho by pak byly navýšeny i zisky, protože aplikace by se stala více stahovanou.

Co je nového pro vývojáře

Se zahájením nové funkce, cupertinská společnost nabízí řadu návrhů týkajících se možných reakcí na recenze. V „příručce“ Apple uvádí, že včasné, jasné a stručné odpovědi jsou ty nejlepší. Firma také naznačuje, že by vývojáři měli upřednostňovat názory s nižším hodnocením.

Co je nového pro uživatele

Pro spotřebitele se toho příliš mnoho nezměnilo, tedy alespoň co se recenzí týká. Nicméně, vývojáři nově získali možnost pro nabízení recenze, a to v samotné aplikaci. Pomocí rozhraní API SKStoreReviewController mohou vývojáři uživatele požádat, aby ohodnotili nebo přezkoumali aplikaci, tedy pokud ji aktivně využívají.

Skvělé na tom je, že spotřebitel nebude přesměrován do App Storu, nýbrž zůstane ve vybrané aplikaci. Díky tomu mohou společnosti získat daleko více zpětné vazby a tím své výtvory zlepšovat.

Ještě lepší informací je, že nové API umožňuje vývojářům podat žádost o hodnocení aplikace více než třikrát za rok. To by mohlo mít daleko větší dopad na uživatelské zkušenosti. Některé „appky“ (například Tinder) doslova žebrá o hodnocení od svých uživatelů, a to při každém spuštění.

Další novinkou pro uživatele jsou upozornění v podobě mailů. Jakmile vývojář zareaguje na vaši zpětnou vazbu, ihned o tom budete informováni prostřednictvím mailu. V e-mailu mimo jiné naleznete také odkaz pro aktualizaci názoru či kontaktování samotného vývojáře.

Na své si přijdou také majitelé iPhonu 6s a vyšší, neboť pomocí technologie 3D Touch mohou rychle reagovat na odpovědi od vývojářů.

Zdroj: techcrunch.com

reklama
reklama
reklama
Samsung Galaxy Note10

Zdeněk Koutský

Senior Editor Dotekomanie.cz | bývalý student IT | velký milovník a zároveň kritik Applu | milovník dýmek

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim