reklama

Godus, hra na bohy a pány recenze

Godus, hra na bohy a pány [recenze]
2014-12-07T19:04:39+02:00
• 1. 12. 2014
1

Je to dlouhá doba, přesto si stále vybavuji dětské hry Fable, kde jste kopali do slepic a mohli vám narůst rohy nebo Black and White. Co mají tyto legendární počítačové hry společného? Zdánlivě vycházejí ze stejného konceptu božské moci a především z hlavy slavného herního designéra Petera Molyneuxe. Pokud nebudeme brát v potaz Curiosity od studia 22Cans, což byl jeho experiment a spíše otestování mobilní platformy,  všechno z jeho předchozích her se promítlo do dnešního titulu Godus. Tato kreativní hříčka si pohrává s myšlenkou počátku vzniku civilizace a jejich prvních krůčků.

Screenshot_2014-11-29-20-26-29Screenshot_2014-11-29-20-31-29

Okem boha sledujte dvojici topících se postav, které zachráníte, čímž jsou vám silně zavázáni, a proto vás budou rádi uctívat a následovat. Stavebním prvkem hry je práce s povrchem Země, který měníte k obrazu svému po jednotlivých vrstvách od vodní hladiny po pahorky hor. Tímto můžete dvojičku přeživších navést na bezpečné místo, kde mohou zapustit kořeny. Vznikne první populace, která se dále rozrůstá, což si žádá větší prostor pro bydlení. Doslova populační exploze si začne brát svou daň.

Vaše kroky jsou oceněny vírou obyvatel a tato jednotka vás dále limituje v krocích, které dále učiníte. Víru generuje každý obyvatel a sbíráte ji po intervalech, což může vést k jejímu nedostatku. Pracnější cesta, jak víru získat, je brát si přírodní zdroje krajiny. Kácení stromů nebo těžba kamene může na krátký čas pomoci se posunout dál v případě nouze. Nicméně na scéně se objeví další civilizace rodu Astari, která se snaží zastrašit věřící a převzít je na svou stranu. To si nemůžete nechat líbit, takže správnými kroky uděláte svůj lid šťastnějším. Proto jim postavíte fontánu, zeleň anebo? Národ nedělá, co požadujete, nebo se chcete jen pobavit na cizí účet? Buďte zlý pán a sešlete na sídla obyvatel katastrofu požárů či meteoritů. Víra a spokojenost vám okamžitě klesne, ale je to přeci jenom hra.

Screenshot_2014-11-29-20-27-35Screenshot_2014-11-29-20-32-44

Přes dobu kamennou až k vesmírným cestám. Co je vlastně cílem hry, kam až se dá dojít? To jsou otázky bez jasné odpovědi. Pokrok se řídí kartami a karty se odemykají známkami, které jsou rozeseté po celém světě v truhlách. Pokud vás omrzí dělat pořád to samé dokola nebo máte čas, je ideální se pustit do výzvy. Tento typ minihry, kde skupinka cestovatelů vyráží po herním světě a na jednotlivých zastávkách se snaží dostat nejrychleji z jednoho bodu do druhého a v cestě jim stojí překážky, které musíte eliminovat, poskytuje také známky za splnění cíle.

Idea hry je taková, že každý hráč je součástí obřího světa a mohou se navzájem potkat, popřípadě bojovat. Ovšem svět je tak rozměrný, že šance je opravdu mizivá. Pokud zrovna nehrajete, neznamená to, že se nic neděje. Hra dále pokračuje svým tempem na serverech a po opětovném přihlášení se vám stáhne aktuální stav, což trochu prodlužuje načítání hry.

Screenshot_2014-11-29-20-40-55Screenshot_2014-11-29-20-29-09

Přesto všechno ani bůh nemá tu moc poskytnout hru úplně zadarmo. Hraní nic nestojí do té doby, než vaše civilizace začne být náročná, rozumněji začne pro stavbu vyžadovat suroviny. Ani podmínky pro osídlení nebudou ideální, jelikož se začnou zpřístupňovat obzvláště hornaté oblasti, které potřebují pořádnou porci úpravy, což vás stojí zase víru. Dostanete se do začarovaného kruhu, kdy musíte čekat na doplnění všech prostředků pro další postup nebo si vše jednoduše koupíte za peníze.

Screenshot_2014-11-29-20-30-40Screenshot_2014-11-29-20-30-16

Perfektní námět, skvělé zpracování a rouška tajemnosti dělá ze hry Godus adepta na hru roku, přesto si ji zatím nezaslouží. Důvody jste mohli najít mezi řádky. Formování terénu je zábavné, ale ovládání občas drhne a to platí stejně o kameře. Nedej bože, když nepovedenou úpravu platíte ze své kapsy. To je druhá strana mince, jelikož ceny jsou nepřiměřeně vysoké a bonusy obdržíte jen výjimečně. Ze hry jsem nadšený a takovou kategorii her jsem na tabletu postrádal, přičemž tohle je přesně druh strategie pro dotykové ovládání. Možná se na onom světě potkáme.

logo-app Godus DeNA Corp. Zdarma ANDROID logo-app Godus Developer Zdarma iOS
reklama
reklama

Lukáš Vaculík

Zajímá se o dopad technologií na společnost. Zabývá se především smartphony, tablety, počítači. Kromě toho jezdí ve volném čase na kole, občas hraje hry, fotí a píše články. Pracuje jako technický inženýr pro finskou IT společnost.

Komentáře

Takze remake Populous? To zni fajn, az na ty mikrotransakce, to je peklo. Memam problem hru koupit, ale platit za hrani?

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim