Domů » Články » Ostatní »
Z výsledku nejnovější analýzy za první čtvrtletí roku 2014 vychází, že poprvé v historii trh s tablety zažívá pokles. Informovala o tom společnost NPD DisplaySearch, která největší podíl za narůstající nezájem připisuje právě výrobcům. Důvodem jsou stále zvyšující se úhlopříčky displejů u chytrých telefonů, jejichž velikosti pomalu dohánějí displeje tabletů. Bylo jen otázkou času, kdy se tento vážný problém promítne do prodejů a rozhodně tomu netrvalo dlouho.
Za první čtvrtletí tohoto roku bylo prodáno 56,3 milionu tabletů, což ve srovnání s loňským rokem dělá meziroční pokles ve výši 4,6 %. První kvartál má sice vždy ve zvyku být nejslabším obdobím v roce, ale i přesto jde o nějaké upozornění pro výrobce, neboť doposud byl v tomto období každoročně evidován růst, byť minimální. Každopádně větší úspěch si připsala společnost Lenovo, protože dokázala 14tinásobně zvýšit prodeje. V závěsu následuje Asus s 24,9% nárůstem a Samsung s 2% navýšením prodeje.
Co se týká záporných čísel, největší propad pocítil Amazon, poté Google a nakonec Apple. Záchranným kruhem pro Google může být připravovaný tablet Nexus, o němž média již delší dobu hovoří. Applu by rovněž mohl zahrát do karet hned několik nových iPadů. Naopak od Amazonu je v očekávání první chytrý telefon, který navíc v druhé polovině roku doplní nový tablet. V následujících letech bude ještě bezpochyby žhavým tématem, jaké jsou ideální úhlopříčky chytrého telefonu a tabletu, jelikož výrobci si hodlají nadále kopat vlastní jámu.
Zdroj: displaysearchblog.com
Domů » Články » Ostatní »
Komentáře