reklama

Evropská komise chce zasáhnout do in-app nákupů

Evropská komise chce zasáhnout do in-app nákupů
2014-03-02T10:00:43+02:00
• 2. 3. 2014
2

Čas od času se objeví zpráva, že nějakému dítěti se podařilo utratit ve hrách pro smartphony a tablety velké finanční částky. Většinou je to způsobeno specifickým typem obsahu, který si lze pořídit takzvaným in-app nákupem v samotné aplikaci nebo hře.

Tento způsob placení najdeme zejména ve hrách, které se tváří, jakoby byly zdarma. Ovšem jejich obtížnost/hratelnost je nastavena tak, aby hráč musel pro rychlejší postup nakupovat speciální obsah. Jedná se většinou o menší částky, za které získáváte jednotlivá vylepšení. Ve výsledku může uživatel zaplatit stovky i tisíce korun.

Close-up of a little girl using a mobile phone outdoors

Evropská komise chce do tohoto segmentu obsahu pro mobilní telefony a tablety zasáhnout, aby nedocházelo ke klamání zákazníka. V podstatě se jí hlavně nelíbí označení u her, že jsou zdarma, ale ve skutečnosti se v nich skrývá specifická metoda placení. Kvůli tomuto došlo k setkání, kde kromě zástupců EU byly i společnosti Apple, Google a jiné.

Výsledkem je návrh, který by omezil používání slova „zdarma“. Měli bychom se s ním setkávat jen u her, které jsou zcela zdarma a neobsahují žádnou metodu nakupování bonusů pro zlepšení hraní. Dále hry s in-app nákupy nemají obsahovat přímé nabádání k nakupování speciálního obsahu, aby nedocházelo k přílišnému lákání zejména dětí. Mělo by dojít ke zvýšení informování zákazníka o vše podmínkách týkající se in-app plateb a měl by být poskytnut přímý emailový kontakt na tvůrce hry.

Screenshot_4

Již jsme si mohli všimnout, že  třeba Google začlenil upozornění na in-app nákupy do Obchodu Play, ale zjevně se nejedná o dostatečné řešení. Pokud dojde ke schválení návrhu vyplývajících z tohoto setkání, tak dojde k rozčlenění her. Budou existovat tituly „zdarma“, „placené“ a pak nová kategorie zaštiťující tituly s in-app nákupy. Zřejmě by pak došlo na změnu podmínek pro vývojáře, kteří by museli přizpůsobit hry a aplikace.

Zdroj: europa.eu

reklama
reklama

Antonín Horňáček

Členem Dotekománie od samotného zrodu a tato věrná podpora trvá přes dlouhých 7 let. Oblíbeným výrobcem je Apple, ale moc nezapomíná ani na Android nebo BlackBerry OS.

Komentáře

V pořádku…tohle schvaluji…aspoň občas je ta EU komise k něčemu dobrá :D…samozřejmě kdo trošku se vyzná, in-app nákupy snadno obejde pomocí nějaké aplikace nebo upravené verze. Free-to-play model táhne kvalitu her akorát do hluboké propasti…

nojo, ale snad to bude platit jen na nové aplikace, přece se nebude předělávat tisíce hotových projektů, teda snad ne

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim