reklama

Reklama a zisky na iOS a Androidu

Reklama a zisky na iOS a Androidu
2013-09-28T12:15:29+01:00
• 28. 9. 2013
1

Současné trendy mobilního obchodu směřují k jednoduchému, ale překvapivému závěru. iOS je vhodný k prodeji produktů, kdežto Android k prodeji masivní reklamy. Toto tvrzení není vyčerpávající, nicméně ukazuje způsob. jakým se řídí společnosti Apple a Google. Podniky a vývojáři tak mohou lépe zacílit své zdroje na každé platformě.

Z chování koncových zákazníků lze vyvodit, že uživatelé iOS nakupují mnohem více aplikací a i jich více používají. Android je v těchto statistikách velmi slabý. Moderním trendem je výměna běžných stolních počítačů za tablety. I zde dominuje iPad od Applu se systémem iOS. Androidu nepomáhá ani to, že má mnohem více uživatelů a velké portfolio nabízených produktů.

1508-token=RYbuKvUL5SuzJwv0S3cNkwVQrpZ_y8ii-USavtPsduQRU1p4tThhq-cJggmjgbehRE8pQoCcsm4BNrSCnG9fyQY

Počet odeslaných zpráv mezi zařízeními. iOS stále dominuje i když Android má více zařízení.

Android je jako velký reklamní billboard

Jestliže vaše online či mobilní produkty jsou okrajovou částí podnikání, ale vkládáte hodně do reklamy, pak nemůžete Android ignorovat. Většina firem zabývající se prodejem například spotřebního zboží stále utrácí vysoké částky vynaložené na reklamu svých produktů. Např. značku Coca Cola dle jedné studie zná 94% světové populace. U těchto značek je cílem být co nejvíce na paměti spotřebitele, pokud vejde do místního obchodu.

K udržení pozornosti zákazníka vede k velkým výdajům. Coca Cola a Pepsico společně utratily za reklamu v Super Bowl již více než 200 milionů dolarů v letech 2000-2011. V roce 2013 Souper Bowl dosáhnul 108 milionů diváků. Nyní si to porovnejte s Androidem a 1 miliardou aktivací. Kolik by stálo předinstalování Coca Cola aplikace do milionů budoucích zařízení? Zcela určitě méně, než kolik se vydalo na reklamy Super Bowlu za posledních 10 let.

1416-token=e7wkDc0jcsEDkeUApCFiVTuOXPIijQwme5B_MTRtnS6xAHMJa-3pInSbfXRktF1__jSWDB72pJx0-zT2Dv6LUBg

Nárůst počtu aktivovaných zařízení s Androidem.

Pokud vaše značka nemá příliš velké očekávání, je Android největší reklamní příležitost. To dává ještě větší smysl, pokud akceptujeme to, že Google navhrnul Android tak, aby maximalizoval dosah. Sytém je zdarma a každý výrobce jej může přizpůsobit a uvolnit svoji verzi na budoucí Android zařízení. Proč je to zdarma? Protože pokud více lidí má přístup k internetu, budou hledat další věci a Google bude jako výchozí vyhledávač služby, což se mu velmi vyplatí.

iOS je jako obchod: zákaznici sami přijdou nakoupit

iOS je již velmi silný v elektronickém obchodu. Za posledních 6 let změnil příjmy v kategoriích, jako jsou např. hotely, oblečení, alkohol a rodinné zboží. Nyní již více než polovina tržeb pochází právě z iPhone nebo iPad uživatelů.

Na rozdíl od Androidu, který má zisk díky reklamám, iOS profituje přímo na uživatelích. Nakupují totiž zařízení, příslušenství a aplikace. Navíc i ke stažení aplikace, která je nabízena zdarma, je potřeba ověřit platební kartu.

1409-token=kpmJzDHiROf39iSjUgyl4X9SVfuJYd5fx_oBwklqmKAi7QB45uPvh65oYimtzY53hhjPpXRGJLOmjEJJL5EfAgI

Hrubý zisk na jednotlivých produktech Applu (miliardy)

Podle zkušeností z dotázaných stovek společností, každý uživatel iOS generuje podstatně větší příjmy než uživatel Androidu.

1577-token=1WrsALhF5_LqLGm5MDA7MxLIVH_gzdpPE63DAsMAJ9flshOQ4Me0sOBYzWRM_onvNnU6iHsjJ4edhK1PPFkrrIQ

“33 % našeho trafiku přichází z iOS a 5 % z Androidu.” – šéf obchodu www.teacollection.com

Apple s platformou iOS shromáždil spoustu demografických dat o tom, jak uživatel nakupuje. Android má však 3x více aktivací než iOS. Co zvolíte, záleží na vašem druhu podnikání. Pokud váš obchod spočívá ve spotřebitelské reklamě ve spojení s běžným fyzickým prodejem, je dobré zvážit Android. Vaše značka by měla být co nejvíce vidět. Tímto však ale nelze vyloučit iOS s 500 miliony zařízeními. Pokud máte cíle vysoko, s Androidem toho dokážete více a doslova za babku. V případě velkých online prodejů či rychle rostoucí části obchodu budete pravděpodobně více investovat do iOS.

Zdroj: forbes.com

reklama
reklama

Martin Krejza

Zajímám se o mobilní platformy a v současné chvíli vlastním zařízení s iOS a OSX.

Komentáře

Jakub Bezděk

28. 9. 2013, 18:19

už jich je 700 milionu iOS device :-)

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim