Stay Alight: Světélko do hráčské duše? recenze

Stay Alight: Světélko do hráčské duše? [recenze]
2013-08-09T11:30:35+02:00
• 9. 8. 2013

Hra Stay Alight je krasným příkladem repetitivního stigmatu, který mnozí ocení, ale je špatný. Proč?

Bylo, nebylo království plné doteků, švihů a naklánění. Tohle království přejímalo dění z velkých konzolových bratříčků: nejdříve přišly plošinovky a puzzle hry, pak těžce ovladatelné 3D střílečky a nově tu máme problém, který nás trápí – grafika nad zábavu! A opravdu, v případě hry Stay Alight jsem naštván, hra je to opravdu nádherná, dle mého nejhezčí na mobilu, co jsem kdy hrál, ale přináší nám dobře známou hratelnost. Až moc.

Screenshot_2013-08-08-19-38-26  Screenshot_2013-08-08-19-37-47

Celá hra spočívá v házení kuličkou ve správném úhlu a při správné síle, abyste pozabíjeli podivné, zelené potvoráky. Kuliček je několik druhů: jedna se maximálně párkrát odrazí, jiná vystřelí projektily a další exploduje. Oproti Angry Birds má hra méně objektů k zničení a úrovně jsou podstatně těžší, k jejich vyřešení si však můžete dokoupit různé pomocníčky, kteří to podstatně ulehčí. Když jsem nakousl placení, musím zmínit, že hra je zdarma s reklamou. Pokud si ale koupíte další úrovně k dvaceti začátečním, reklam se zbavíte.

Screenshot_2013-08-08-19-37-04Screenshot_2013-08-08-19-36-41

Rád bych se vrátil k zjevu hry, ten je opravdu špičkový. Rozpadající se hračky, zarůstající krabičky od bonbonů nebo samotná postavička hráče jsou hlavním lákadlem hry. Než jsem se rozhodl začít hrát, vždy jsem několik minut koukal po každém pixelu, po každé létající částečce, každém jemném detailu. Nad stylistikou plesám jako u díla kluků a holek z Amanita Design. Ozvučení je bohužel nevýrazné a místy bych si ho spletl s hudbou z Farmvillu.

Screenshot_2013-08-08-19-36-14Screenshot_2013-08-08-19-38-58

Ke konci bych rád vyjádřil skromné přání, aby autoři hry nedělali na masových hříčkách a udělali v tomhle kabátku řádnou adventuru.

Screenshot_2013-08-08-19-35-46Screenshot_2013-08-08-19-37-24